Hungerspel och framtidstankar

Jag och älskling såg Hunger Games på bio för ett par veckor sedan. Vilken grym film!! Jag är inte den som biter på naglarna, men under denna film var jag väldigt nära på att börja!! Otroligt spännande var den, och jag kan verkligen rekommendera alla att se den.

Ett gott tecken är att även T tyckte den var BRA. När han gillar filmer brukar det vanliga uttrycket vara "den var väl hyfsad". Men nu sa han alltså att den var bra, och rekommenderade den dessutom för våra grannar. Så det var ett högt betyg! ;)



Häromdagen när vi såg hyrfilm hemma hade den reklam för just Hunger Games. T undrade när nästa film kommer ut (det är första delen i en triologi) och jag svarade att jag hade hört något om november. Kollade upp det på internet, och jo den kommer ut 22 november, men år 2013!

Insåg snabbt att när den går på bio har jag bara 1,5 månad kvar till min veterinärexamen! Vilken skrämmande tanke! Har försökt förtränga att det närmar sig (nog för att jag längtar tills jag blir färdig, men att börja jobba som veterinär känns avlägset), nu blev det dock så verkligt alltihopa!

Var kommer jag att jobba? Med vad? Hur ska jag bo? Kommer det att gå bra? Kan jag tillräckligt mycket?

Frågorna är många och stora. Med skräckblandad förtjusning inser jag att jag inte har en aning. Hoppas däremot att allt kommer att klarna lite mer efter hösten, när jag har gjort min smådjurspraktik. Känns ju ändå som att det är bland smådjuren jag kommer att hamna. Spännande hursomhelst! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0