Löpningen

Hur går det då med träningen nu när jag har börjat jobba?

Jo faktiskt över förväntan! Förra sommaren hade jag stora planer på att jag skulle ut och jogga om kvällarna, men jobbet med allt nytt gjorde mig så extremt trött och gav mig sådan huvudvärk att några sådana aktiviteter var helt uteslutna. Jag sov mig helt enkelt genom kvällarna!

Denna sommar är inte allt nytt längre. Jag är faktiskt ganska pigg på kvällarna numera! Och så hjälper det såklart att ha hunden här, då är man ju tvungen att ta sig ut hursomhelst, då kan man lika gärna springa ;)

Det tråkiga är att motionsspåret som ligger precis här utanför där jag bor är så vanskött. Igenvuxet, lerigt, stora gropar, vattendiken överallt - och såklart miljarders med mygg! De trivs utmärkt med allt sly och vatten, samt avsaknaden av vind. Det positiva med myggen är i varje fall att det inte går att sakta av - man måste springa snabbt för att hinna ifrån dem! :p

Motionsspåret är dessutom väldigt konstigt upplagt, med många väldigt branta uppförs- och nedförsbackar och bara kortare slingor som går in i varandra. Det är omöjligt att hitta en bra slinga att springa! Nedan ser ni en bild från min fina app som för statistik över all träning - detta är den bästa slingan jag har kunnat komma på. Det känns som att man springer och springer i dedär backarna i evigheter, ändå blir det så korta sträckor.. Tungt!



Tacka vet jag elljusspåret nära där vi bor i Uppsala. Torrt, brett och jämnt underlag, lagom stora backar och så är slingorna tillräckligt långa! Man hinner knappt börja springa så är rundan slut, 4,7 kilometer har man då tagit sig på ett varv - mycket skönare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0