Klippklättring

Jag bara älskar denna sommar! Den är SÅ mycket bättre än förra sommaren på så många olika sätt! Hittills har jag inte känt mig trött en enda dag, iaf i jämförelse med hur död jag var om kvällarna förut - jag sov mig genom dem. Nu är det roligt och går lätt på jobbet, jag har massor med energi och gör hur mycket roliga saker som helst på fritiden! Schemat är späckat med skoj ;) Wohoo!

Ikväll åkte jag och mina veterinärassistentkompisar ut till ett berg här en bit utanför samhället. Kursare E har klättring som hobby, så han gav oss nybörjartjejer en "crash course" i bergsklättring så att vi kunde säkra honom när han klättrade upp och fäste repet. Sedan guidade han oss genom klättringen.

ÅH vad kul det var!! Och jobbigt, det är otroligt krävande för alla muskler i kroppen att hålla sig fast vid en brant klippvägg. Jag har en föraning redan nu om hur det kommer att kännas imorgon när jag ska kliva upp ur sängen ;p

Upptäckte iaf att jag är en naturbegåvning i att klättra, det gick faktiskt grymt bra!! Tog mig högst upp på båda ställena och blev väldigt stolt över min insats!! Vilken kick det är för självförtroendet att först faktiskt våga satsa på att häva sig upp på en liten skrovla i klippväggen, och sedan upptäcka att det faktiskt gick! Helt otroligt vilken känsla :D

Sen så var det en superhärlig kväll med en varm sol som lyste på oss, och ett mysigt ställe även att sitta och snacka på. Med vacker utsikt dessutom. Tror att vi kommer att klättra mer tillsammans i sommar, en riktig succé känns det som! Nog talat - nu ska ni få lite bildbevis också ;) Bortse från den kassa mobilkvalitén..

Kursare E klättrar, yngrekursare E säkrar

Vacker utsikt

Jag just innan jag nådde toppen!

Dags nu för en sliten tjej att hoppa i duschen och spola bort allt myggmedel - sen bums i säng! :p Berättelsen om helgen får ni höra senare ;)

Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Huvvaligen, men bra gjort och säkert kul.

2012-06-19 @ 21:43:22
Postat av: Sofie

mormor Ulla <- Det var hur kul som helst! Men jobbigt :-P Och jag litar helt på E's kunskaper, han var en bra instruktör! ;-)

2012-06-20 @ 23:48:02
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0