Glassbonden

Jag hade en underbar lördag i helgen!! Började dagen med att fara ut och springa med Epoxy, det var dock lite FÖR bra väder ute - jag höll på att rinna bort av värmen! Jag kan lova att den efterföljande kalla duschen var härligare än nånsin förut ;) 

Vid lunchtid åkte jag ut till I och käkade, fixade med hennes vovves tänder och sen åkte vi ut till Selet där Glassbonden håller till! Det var nämligen premiär för deras egna café. Glassbonden är helt enkelt en bonde som tyckte att hans fjällkors fina mjölk borde kunna förädlas vidare till något ännu finare - varför inte glass?! Nu tillverkar de glassen hemma på gården nära de fina korna, och gott är det!

 

Som ni ser var vi inte de enda personerna som hittat ut i obygden för att njuta av glassen, även lite media fanns på plats! Så till själva glassätandet! Jag smakade en Rabarberpaj: Lyxig vaniljglass med rabarberpaj på.

Det fanns massor av smaker att välja på om man ville ha kulglass, men menyerna såg ju så väldigt goda ut att jag var tvungen att smaka. Mums tyckte jag! De har väldigt många annorlunda smaker också, till exempel Vild älgört, vilket jag iofs inte är så förtjust i men tycker ändå det är kul att de vågar prova helt nya vägar!




Efter att vi ätit vår glassbomb (och E fått fruktpuré) var vi väldigt nöjda och glada (observera särskilt hur extra nöjd jag är över att få hålla i världens sötaste lilla E). Sen gick vi ut och kikade på kvigorna som var i hagen precis utanför. Vilken härlig utsikt de har över Vindelälven! :)


Från Glassbonden åkte jag därefter iväg på småvägar via Tavelsjö och ut i annan obygd för att hälsa på en vän. Men det får jag ta i ett annat inlägg, för nu blev det otroooligt långt redan som det är! :p


Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Glassen såg mumsig ut och du såg överlycklig ut med E i famnen. Kanske dags snart för en egen E;)Nja, examen först och baby se´n. Blir nog bäst så.

2012-06-19 @ 21:46:13
Postat av: Ida

åh, vilka fina bilder du tog i lördags :) Jag tycker som Ulla.. Och så fort du är klar med din examen vill Edward ha en liten kompis ;)

2012-06-20 @ 10:34:50
URL: http://www.luckylad,se
Postat av: Sofie

mormor Ulla <- Glassen var jättegod!! Haha, stämmer bra att jag blir lycklig av att gosa med söta bebisar, är glad att mina vänner har skaffat barn så att jag kan mysa med dem istället för att skaffa själv :-P Klart man blir lite sugen, men examen går som sagt först! :-)

2012-06-20 @ 23:40:55
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ida <- Tack! Har en superfin bild på bara Edward som jag kanske lägger upp senare om jag får ;-) Hihi, vi får väl se! Tur jag får träna på att ta hand om Edward först så jag ser om jag klarar av det ;-)

2012-06-20 @ 23:44:51
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0