Gammal vänskap..

..är minst lika bra som ny!

Måste fortsätta berätta om förra helgen, lämnade er ju faktiskt med en cliffhanger ;) Efter att jag varit hos Glassbonden körde jag en genväg genom otroligt vackra landskap utanför Umeå tills jag äntligen hamnade ute i skogen hos L & F. Har inte träffat dem sedan förra sommaren så det var ett kärt återseende! Och vad stor deras son S har hunnit bli, lika pratsam som sist var han iaf :)

Efter en skön stund ute i solen med en massa snackande, blev jag bjuden på god grillmiddag. Efter det försvann F ut i garaget för att försöka fixa motorn som krånglat i hans driftingbil. Ett gäng med grabbar kom som förstärkning ;)



Medan killarna lyfte ur motorn ur bilen, myste jag & L under en filt i soffan och såg en film. Och åt kladdkaka med glass och drack te. Åh, vad jag njöt av den kvällen - både med tanke på att jag inte har någon tv i mitt rum, och att jag ser till att äta väldigt nyttigt. Men ibland ska man kunna njuta som sagt! :)



I onsdags åkte jag faktiskt också in till Umeå för att träffa en annan av mina gymnasieklasskompisar, som just flyttat ihop med hennes kille. Så fick jag både se lägenheten och lära känna hennes pojkvän, som jag aldrig träffat innan. Väldigt trevligt!! Blev bjuden på fika även där, och till fikat kom även hennes svärföräldrar - kul! 

Än är det rätt länge kvar av sommaren, och jag ska se till att åka och hälsa på dem fler gånger innan sommaren är slut. Detta är det bästa med att jobba här utanför Umeå - helt plötsligt har jag så nära till alla mina fina gamla vänner! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0