Epoxyträning

Jag har inte skrivit om det här på bloggen, men i sommar har jag för första gången bott helt själv med min käre odåga till hund! Tidigare somrar har han fått ha semester hemma på mina föräldrars gård och bara fått tagit det lugnt. Nu bor vi så fint i en egen lägenhet med säng, soffa, bord, toa, platt-tv och litet kök! Nära älven dessutom.

Inför sommaren hade jag en storartad plan om att få honom motiverad i lydnadsträningen, som han ju alltid tyckt varit rätt trist om vi ska vara ärliga. Men något har hänt, det har vänt! Efter åtskilliga timmar med allehunda nya leksaker och uppfinningsrikedom - han verkar otroligt nog ÄNTLIGEN tycka att det är roligt!! Helt plötsligt är det han och inte jag som ber om att få träna. Och han tröttnar aldrig heller! :D

Detta har lett fram till att ett flera år gammalt mål är på god väg att uppfyllas - jag har nämligen anmält oss till en tävling där både spårning och lydnad ingår! Fortfarande är jag väldigt pessimistiskt inställd, då jag vet hur otroligt dåliga nerver jag har, och ser framför mig hur Epoxy blir helt förvirrad och gör allting på tok. Men samtidigt vet jag att han faktiskt är duktig nu, och om allt stämmer kan det bli hur bra som helst! Ser med skräckblandad förtjusning fram emot tävlingen!

Tack I för all hjälp och sällskap i hundträningen i sommar!


Världens finaste Epoxy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0