Allena

Är ensam hemma ikväll (ja okej, hunden är ju här också) då älskling är ute och äter med jobbet. Lite bitter är jag över att de aldrig bjuder med respektive på någonting - inte en gång på fyra år! Nåja, är iaf glad att T får fara ut och ha kul, det förtjänar han så mycket som han jobbar!!

Idag var min sista dag på stallavdelningen på hästkliniken. Precis som veternären sa idag när hon skrev på min närvaro känns det väldigt tråkigt att vi slutar när vi just har börjat komma in i arbetet. VI HAR FÖR LITE PRAKTIK!!! Två veckor på stall, två veckor på polikliniken. Det är verkligen ingenting!! När vi dessutom knappt får göra saker, räcker tiden inte alls till för att lära sig det som krävs. Kan inte alls förstå att jag snart ska kunna arbeta som hästveterinär. Ajaj.. 

Fick iaf ett kryss i momentboken idag när jag la ett bandage. Och så fick jag skölja livmodern på ett sto. Det var helt klart roligare att utföra det själv, än att assistera och hålla i hästsvansen - vilket jag spenderade en hel del tid med att göra i somras. 

På tal om det så verkar det nu vara bestämt att jag ska jobba ännu en sommar som djursjukvårdare på distriktet i Vännäs. Väntar bara att anställningsbevis och schema ska komma, jag hoppas att det kommer nästa vecka. Var jag ska bo vet jag inte riktigt, vandrarhemmet jag bodde på förra sommaren skulle troligen inte ta emot några sommargäster. Men det löser sig nog!

Det bästa med Vännäs är annars att finaste I med familj bor där. I sommar kommer jag förhoppningsvis inte vara så fruktansvärt trött som jag var förra året när ALLT var helt nytt. Ser fram emot en massa bus & mys!
Vad jag också ser fram emot är att spendera tid i Hemavan. Jag och älskling har tänkt fjällvandra och tälta vid nån fin fiskesjö en natt. Att få en stor fisk gör mig så barnsligt lycklig!! :D


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0