Hej igen

Ju längre tid som går och man inte har uppdaterat, desto svårare blir det att skriva. I vilken ände ska man börja liksom? En hel månad har gått, och vääldigt mycket har hänt sedan sist. Nåja, ska väl försöka sammanfatta lite vecka för vecka av min härliga, lediga tid :p


Älskling hemmavid

Vecka nio
Det började väl egentligen helgen före, då vi packade våra väskor och åkte upp till hemmatrakterna. T skulle ägna helgen åt att köra snöskoter med kompisarna i fjällen, redan första dagen lyckades han dock krascha och slog sig ganska rejält. Det blev ambulans och en natt på lasarettet som jag sent kommer glömma, men i slutändan gick det ändå rätt bra eftersom han inte hade brutit något. Sjukskriven från jobbet blev han iaf, så resten av veckan hade vi det rätt mysigt hemma hos mina föräldrar i byn. Pappa hade ledig vecka så han var hemma från Norge och höll oss sällskap. Fast han passade såklart på att jobba lite hemma också, och jag fick måla brädor. Annars såg vi en massa film, åt god mat och så vidare. Såg massor med skidor på teve också. Plus att jag klippte mig! Några svängar till samhället blev det också, till T:s föräldrar och farföräldrar. Och ett besök ute i ingenstans hos en av T:s kompisar som köpt gård, där vi fick se ladugården och höra alla framtidsplaner. Bjudna på middag blev vi också.. 


Söta lillasyster Lollo bakar

Vecka tio
När älskling åkt hem, och pappa till Norge, hade jag istället syskonen och mamma hemma på sportlov. Jag & Samuel körde skoter, vilket innebar utmaningar och fastkörningar. Jag skottade ishockeyplanen och hjälpte till att bära bord och stolar till ett lan. Jag & Lollo åkte längdskidor. Försökte lära Epoxy att dra mig, men det gav blandat resultat. Skidåkningen var dock sjukt rolig! Var också ute och promenerade med mamma och mormor nästan varenda dag. Plus att jag hjälpte syskonen med läxorna, hälsade på farmor och farfar, och lärde mig sticka. Ny hobby helt klart, att sticka är fruktansvärt beroendeframkallande! Följde med mormor på symöte och fick ett gäng beundrande damer runt mig och min egenhändigt gjorda mössa. Sen hjälpte mamma mig att färdigställa mitt kandidatarbete och göra en muntlig presentation. Så åkte jag också en långtur med bussen och hälsade på I och sov över en natt. Mysigt! Till sist hade vi kalas därhemma eftersom lillebror fyllde hela 16 år. Tänka sig :) På lördagen åkte jag och Epoxy hemåt igen, först med buss till Umeå där vi hann träffa fina vännen och ett gäng hundar. Därefter hoppade vi på nattåget mot Uppsala, resan gick superbra, vi hade egen kupé och vovven var otroligt duktig! Älskling mötte upp oss tidig söndagmorgon, vi åkte hem och sov en stund till innan det var dags att tvätta några maskiner innan buggen började.


Fina mormor & hennes R på kalas

Vecka elva
För denna vecka hade jag storslagna planer i form av en lång "Att göra"-lista. Otroligt nog lyckades jag infria nästan alla punkter: jag packade upp, planterade om alla blommor, putsade fönsterna på alla sidor, skrev manus till min muntliga presentation, beställde nya glasögon, rensade avloppet, bytte gardiner, planerade storhandling och utförde den, promenerade till skolan och skrev ut en massa viktiga papper, plus att jag säkert gjorde en massa andra smågrejor som jag inte minns nu. Torsdagens buggträning hann vi med också. På helgen hjälptes vi åt att storstäda lägenheten. Dessutom hann jag med en sväng på stan där jag köpte mera garn, T köpte nya skor - och till sist fick jag med mig ett par nya längdskidor hem! Senare på lördagen åkte vi ut på gården, jag red fina Jennifer och vi blev bjudna på middag därute. Spelade sedan plump till sena kvällen. På söndagen var jag på kyrkan på morgonen, på stan med T & hans bror lite senare, och på kvällen fick vi bjuda M & I på middag. Smördegsinbakad fläskfilé med potatisgratäng. Mums! Såklart hann vi med att bugga också ;)


Gamla Uppsala högar

Vecka tolv
När listan tagit slut, var det som att alla krafter också tog slut. Otroligt trött och orkeslös blev jag, riktigt hängig. Så denna vecka har det inte blivit mycket gjort, jag har knappt orkat promenera hunden, inte ens sticka. Ligga i soffan och se på teve, och samla kraft för att orka fixa middag innan älskling kom hem från jobbet verkar vara det enda jag klarar av. Dessutom fick jag blåsor i munnen, som har gjort att jag varken kunnat äta eller sova ordentligt. Ont när man sväljer, gapar, pratar. Ont långt ned i halsen och ut i ena örat. Usch! I torsdags ville jag försöka mig på buggträning, men det funkade inte alls, blev bara jätteyr och hängde inte alls med.. Helgen har dock varit lite bättre. Igår var jag ute på gården igen och red, denna gången gick det dock sämre då Jennifer och Caxe trilskades när vi var som längst bort från gården. Typiskt att det faktiskt var nånting som brakade ute i skogen.. Idag vaknade vi SENT, och så den där timmen som försvann gjorde att vi inte tog oss ut med hunden förrän klockan var tolv. Blev iaf en fin utflykt, vi åkte till Gamla Uppsala och promenerade runt bland gravhögar och åsar. Ganska fint väder, lite historia, och en väldigt glad hund gjorde dagen perfekt. Hemma ett par timmar senare hann vi vila ett tag innan det var dags för buggen. Nu är det snart dags att gå isäng - i veckan som kommer startar allvaret igen. Fy sjutton, jag känner mig inte alls redo! Det enda jag kan tänka på är påsken och sommaren. Mera ledighet, tack!  

och näe, det är svårt att fastna på bild när man själv jämt är bakom kameran ;p


Kommentarer
Postat av: Inger

Har ni vår där nere nu? Kanske dags att fota lite vårtecken;)

2011-04-04 @ 08:58:54
Postat av: Sofie

Inger <- Jo våren börjar väl komma nu, men jag tycker det mest är lerigt och stökigt överallt. Några små vårblommor har jag sett, men bilderna får nog vänta tills det är uppstädat och bättre väder ;)

2011-04-05 @ 11:07:44
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0