Hemavan

Nu har jag haft mina lediga dagar, dagar som spenderades uppe i stugan i Hemavan. Har haft riktigt mysigt tillsammans med Tobias, hans lillebror med tjej samt mina föräldrar.

Vi har åkt båt och fiskat, plockat kantareller, gått på marknaden, spelat kort, ätit god mat och bara haft allmänt trevligt. Dessutom fick vi massor med underhållning från sånglägret där mina två yngsta syskon spenderade föregående vecka.

På fredagsmorgonen åkte vi ut till Ruttjebäcken där det var frukostkonsert. Riktigt vackert var det där, och det var så mysigt att sitta och äta frukost i naturen och få lyssna till skönsång.

Fredagkväll var det konsert igen, fast denna gång på SMU-gården. Var häftigt att få höra opera-gänget sjunga riktig opera. Allra sist fick vi dessutom höra fyrhändig jazz på pianot från helt sjukt duktiga killar, fantastiskt!

På lördagen var vi på marknaden och såg syskonen sjunga solo var för sig, riktigt roligt och jag var en otroligt stolt storasyster! De är så duktiga!! Tobias var och kollade på drifting och fick inspiration till att prova själv med Bmw:n ;)

Söndagen var hemgångsdag, vi hann hem till middagen hos T:s föräldrar som bjöd på surströmming, jag säger bara MUMS!!! :D Efter maten åkte vi ned till mina föräldrar och åkte ut en sväng med bilen, jag berättar mer om det senare..

Nedan kommer ett gäng med bilder från helgen!

Ruttjebäcken - mammas bilder därav kvalitén ;p

Pappa, jag, Tobias och Epoxy :)

Tobias kusin var ledare på sånglägret och fick också spela för oss (mina bilder)

Deltagare på sånglägret

Lillasyster till vänster sjunger så vackert så :)

Lillebror kompar delar av hans band på trumma


Smakprov på hur det lät ute vid bäcken ;)


Rensar kantareller utanför stugan (mammas bilder nedan)

Fiskelycka i ån utanför stugan - jag fick största öringen :D



Kommentarer
Postat av: mormor Ulla

Hej!

Vilken helg,vilken sång vilken musik,vilka fina bilder och vilken värme mellan människorna.

2011-07-26 @ 21:42:12
Postat av: Linnea

gott med kantareller. Vi måste verkligen ses nu snart! Har du fullt upp nästa helg?

2011-07-27 @ 22:57:57
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

mormor Ulla <- Hej! Ja vilken fantastisk helg vi hade, är verkligen glad att jag hade möjlighet att få vara med och lyssna på dem :) Kram!

2011-07-28 @ 19:54:09
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0