Haha!!

Ville bara tala om att jag har internet nu!! Min snälle pojkvän skickade ett paket till mig som kom igår innehållandes ett mobilt bredband som jag får låna från hans snälla föräldrar över sommaren. Så jag laddade det med en månad ikväll, och fick snabbt ett meddelande om att Telia just nu dubblar laddningen. Nu har jag plötsligt internet ända in i september. Wohoo!!

På något konstigt vis känner jag mig redan mindre ensam här borta. Att kunna ta del av vad vänner och bekanta gör är inte överskattat :) Man kan ju inte ringa alla jämt heller.. De senaste dagarna har jag i varje fall både varit hembjuden på middag hos I & K och blivit bjuden på mat av mina föräldrar här i Vännäs. Plus att jag har pratat en hel del med mina korridorsgrannar.

Jag laddar nämligen upp för att jobba min första helg på kliniken. Det kommer vara väldigt tomt och ensligt!! Veterinären kommer bara om det dyker upp något akutfall. Själv ska jag gå omkring och göra nytta. Blir mest städning såklart. Kanske att jag får mysa lite med semin-hästarna också ifall de blir kvar över helgen. Efter att jag har haft mina duster med dem - de är rätt galna - så insåg jag idag att jag faktiskt tycker om dem. Lite gosiga var de allt :) Och på bättre humör när man inte ska sticka dem :p

Det bästa med att jobba helg (eller ja, det enda positiva) är att jag blir ledig nästa torsdag och fredag. Då ska jag åka raka vägen upp till Hemavan för att ha en minisemster med älskling. Vi åker ju alltid upp dit en vecka när det är marknad, så jag är väldigt glad att i varje fall få några extra dagar!

Förresten, vill du ha besök någon kväll under helgen är det bara att höra av dig!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0