Nytt år, nya möjligheter

Tänkte ta chansen att få dela med mig lite av mina tankar inför detta nya år - jo jag vet att nästan hela januari har gått, men det är först nu jag har fått chansen att fundera lite :)

Jag tror att 2011 kommer att bli ett riktigt bra år! Innehållet kommer såklart mest att kretsa kring veterinärprogrammet - slutet på den prekliniska tiden och början på den kliniska.

Våren kommer jag som sagt att ägna åt skrivande av mitt kandidatarbete, vilket ska bli väldigt skönt. Att få lägga upp arbetet själv, att välja vad man vill ägna dagarna åt. Och att kunna läsa och skriva i lugn och ro, utan den pressen som blir innan en salstenta. Ska försöka hinna plugga anatomi också innan kursen i Klinisk anatomi börjar, vilket avslutar våren.

Det bästa är att vi har så pass lång tid som inte är schemalagd under våren att jag har möjlighet att spendera ett par veckor hemmavid, helst runt sportlovet då mina syskon är lediga. Vintersport, skoterkörning, och bara umgås med familjen. Myys!!

Sommaren hoppas jag blir en stor utmaning där jag förbereder mig inför min kliniska utbildning. Jag har nämligen blivit lovad jobb som djursjukvårdare! Det är såklart inte klart än, men jag hoppas verkligen att det blir så.. Det skulle vara en fantastisk möjlighet att få lära sig en massa, och dessutom få in en fot på en djurklinik. Frågan är bara boende och så, men det ska nog lösa sig!

Hösten kommer som sagt att innebära en början av tiden på kliniken. Mest förberedande kurser, men mer praktiskt än vad vi någonsin haft. Långa dagar, men roliga och intressanta. Det ser jag fram emot!

Till sist hoppas jag på att vår hund Epoxy ska bli bättre när det gäller hans allergi. Vi håller ju på med hyposensibilisering, som en slags allergivaccination, och det tar lång tid innan man vet om det fungerar. Innan året är slut borde vi ändå veta, förhoppningsvis blir resultatet bra!


Så här glad blir jag när jag tänker på året som kommer :)


Kommentarer
Postat av: Anki

Tack så mycket för kommentaren på min blogg Sofie, det var väldigt snällt :)

Jo det är sådana ord som gör att man känner sitt arbete uppskattat och att dom ser att man vill väl och göra sitt bästa :)

Hoppas du har det bra? =) Kramar

2011-01-26 @ 07:53:49
Postat av: Sofie

Anki <- Det var så lite, tacka dig själv och din chef istället ;) Jodå, allt är bra med mig, inget att klaga på här :p Kram!

2011-01-26 @ 13:00:48
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: lillasyster

du glömde skriva vem mästerfotografen är, som plåtat kortet på en snygg syster;)



måste kännas superskönt att studierna går mot sitt slut och att allt varit mödan värt! hoppas du får jobbet. tänker på dig!! kramar!

2011-02-02 @ 22:02:07
Postat av: Sofie

lillasyster <- Haha, förlåt :p Nja, jag skulle väl inte säga att studierna går mot sitt slut, snarare mot halvtid ;) Men det känns väldigt kul att få börja med det praktiska! Hoppas att det dröjer länge till innan jag är färdig, för just nu känns det väldigt långt borta att kunna jobba som veterinär.. Jag hoppas också att jag får jobbet, det skulle lära mig massor!!! :D Tänker på dig med, kram!

2011-02-03 @ 13:03:56
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0