Äntligen!

Jag har längtat efter att få uppdatera bloggen, för det betyder också att min tillvaro är någorlunda lugn och behaglig. Har varit mycket utan min dator nu på senaste tiden då T behöver den i garaget för att styra insprutningen mm till bilen, så förutom tentaplugg har jag det att skylla på. 

På tal om isbilen så har älskling lyckats få igång den nu! Jag är mäkta stolt över honom, förstår inte riktigt hur han gör, men han har iaf byggt ihop motorn alldeles själv och klarat det galant! Blir riktigt kul att få provköra den framöver (om jag törs, han är väldigt rädd om den..).

Så, vad har nu hänt sedan sist? Jo, jag har haft ett härligt jullov hemmavid. Det blev mycket bilkörning eftersom vi spenderade i princip varannan dag hos mina, respektive T:s föräldrar och släktingar. Men det var riktigt mysigt! Julafton tillexempel var vi hos mormor på förmiddagen, sen åkte T hem till sin familj, och på kvällen åkte jag till dem. 

Jag och mina syskon på julafton

<-God efterrätt  Jag & lillkusin-> 
Kusin, jag och syster


Det var dock väldigt kallt ute, så det blev mest inneaktiviteter. Mycket bluray-film framför pappas nya fina tv, vuxenlekar, och en massa god mat såklart! Lite skoterkörning blev det ändå :) Begravning av T:s morfar var väl mindre roligt, men det var ett fint avsked iaf.

På nyårsafton åkte vi ned till Umeå för att fira nyår tillsammans med veterinärklasskompisarna. På dagen åkte vi skridskor, det var riktigt kul, sen på kvällen åt vi massor av gott innan det var dags att bege sig till ett utsiktstorn för att se alla fyrverkerier. Det var en riktigt fin kväll!

Vid halv tre bestämde vi oss för att köra hem igen för att hinna vara hemma lite längre innan det var dags att åka tillbaka till Uppsala. Det var riktigt jobbigt att köra då det snöade ordentligt och inga plogbilar var ute, men åh så skönt det var att lägga sig i sängen och vakna där hemma på morgonen! På söndagen åkte vi nämligen tillbaka till Uppsala igen..

Efter det har livet bara bestått i att tentaplugga (ja okej då, har sett massor med skidor på tv också). Livsmedelssäkerhet var namnet på kursen, som vi avslutade i fredags. Hoppas, hoppas att jag klarade den!

Nu har den nya kursen i Försöksdjursvetenskap börjat, redan första dagen satt jag på Asis och injicerade döda råttor och möss. Kul att få göra nånting praktiskt för ovanlighetens skull! Om två veckor ska vi börja skriva vårt kandidatexamensarbete, och jag fick mitt förstahandsval som tur var. Nu ska här skrivas!


Kommentarer
Postat av: lillasyster

Åh jag tänkte faktiskt just gå in på din blogg och påpeka att jag saknar dina uppdateringar, och vad ser jag? jippey.

skönt att isbilen är fixad. det innebär förhoppningsvis att T är mer hemma med dig nu/mer buggträning eller nåt :D

Håller tummarna för att du klarat den avslutade kursen. du är så duktig! kraaamar!

2011-01-17 @ 23:30:39
Postat av: Linnea

Oj så lik du är Lollo på översta bilden. Synd att det krockade under nyåret så vi inte kunde träffas en stund.



2011-01-18 @ 21:32:33
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

lillasyster <- så bra att jag hade uppdaterat då, ska försöka hålla igång lite bättre här framöver :) Jo det är skönt, fast det är rätt mycket mer som behövs göras innan den kan köras. Nu går bara motorn :p Men han var hemma hela kvällen ikväll iaf så det var mysigt! Buggen börjar dock inte förrän i slutet på månaden.. Tack så mycket!! Kramar!

2011-01-18 @ 21:46:29
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Linnea <- Jag lyckades inte kommentera din blogg, vet inte vad som hände? Tar det här istället!



Javisst är vi lika, fast det är nog hon som är lik mig och inte tvärtom, haha :p Tur att hon har ändrat frisyr iaf, annars skulle vi vara identiska ;)



Jag är också riktigt ledsen över att vi inte kunde träffas, var alltför länge sedan sist nu :( Sture har blivit så stor, jag skulle vilja höra honom babbla på :) Men i sommar kan jag nog garantera att vi träffas, hihi.. Kram

2011-01-18 @ 21:54:08
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: ulla

Oj så fina bilder och fina ungdomar. Känner mig lite stolt eftersom en del av mina gener finns i er.Det är så kul med dina bilder och din blogg. Förstår att studierna tar tid av dig. Hoppas ändå att du orkar med bloggen. Kram Mormor.

P.S. Lycka till med kandidatarbetet D.S.

2011-01-24 @ 16:15:05
Postat av: Sofie

Ulla <- Tack, jag tycker också att bilderna blev fina! Självklart har du rätt att vara stolt, utan dig skulle vi ju inte finnas :) Nu framöver kommer det nog finnas rätt mycket tid över till bloggen så det känns bra! Kram kram

2011-01-24 @ 19:36:27
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0