Stillhet

Det är så SKÖNT att ungarna äntligen has left the building!

Det har varit läger här i två veckor och ett helt gäng med killar i yngre tonåren har bott i min korridor. Jag har också varit på läger när jag var yngre, och självklart var man vaken sent på kvällarna och så - men de här ungarna tar då alla priser!

Vad är det för mening med att springa fram och tillbaka i korridoren och skrika så högt man kan? Om och om igen?! Dörrarna är så tunna att man hör vartenda ord utifrån korridoren, så ni kan tänka er att det inte går att sova i det oväsendet. Det är ju inte så smart när man befinner sig på ett vandrarhem med folk utifrån som försöker sova, det vill säga jag...

En natt när klockan hade passerat ett - och jag såklart skulle upp klockan sex på morgonen - sprang de och skrek var femte minut. Det var precis så att man höll på att somna när de kom springande igen. Jag blev bara argare, så till slut hoppade jag ut i korridoren och röt till åt dem. Döm om min förvåning när killarna springer spritt språngande nakna! De gömde sig ganska snabbt och gav inte ifrån sig ett ljud medan jag skällde.

Efter det var det i varje fall något lugnare, jag smsade föreståndaren vilket verkade hjälpa, då det nästa kväll fanns ledare i korridoren som såg till att ungarna höll sig i skinnet. Jag blev dock förstås Häxan Surtant, och det har varit en del ryckande i min dörr, men fort jag varit utanför rummet har de inte sagt ett knyst, så jag är nöjd ;p

Sedan så har Tobias åkt tillbaka till Uppsala igen, känns lite tråkigt men samtidigt har jag en massa jag vill hinna göra som inte han vill hänga med på. Det är ju skördetider igen ;) Nästa helg blir dock fullt upp, jag ska stanna kvar här i Vännäs. Kursare K kommer hit och hälsar på, min familj kommer hit för att gå på Nolia, och så ska jag kanske träffa L också. Kul!


Jag tillsammans med två av mina fina syskon tidigare i sommar - better behavied :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0