Galopp!!

I tisdags följde jag med ett gäng från jobbet ut till landsbygden mot Umeå till en hästgård som föder upp nordsvenska brukshästar. Där fick vi hämta varsin häst ur en hage med massor av nordsvenskar, göra i ordning dem och sedan rida ut på otroligt fina skogsvägar. Vilken fantastiskt fin kväll vi fick i solsken och vacker natur!

Hästarna var helt underbara :D Nog för att jag saknar Jennifer, men det var verkligen skönt att rida på såna trygga hästar! Det dröjde inte länge förrrän man märkte att de var lugna, lyhörda, snälla och trafiksäkra. Drev man på lite satte de av i trav och höll en jämn och fin trav så länge man kände för det.

Ändå blev jag förvånad över hur pigga de var när vi satte av i galopp, wohoo vad kul det var att dundra fram på de stora hästarna!! Även galoppen höll de i jämn och fin fart, så länge vi själva orkade :p Behövde inte ens driva på - men så fort man ville bromsa så saktade de av på en gång. Otroligt lättridna med andra ord, inte alls dumt! Det spelade heller ingen roll att vi vände tillbaka sen, på hemvägen kunde vi både galoppera och skritta lugnt utan problem. Så skönt!

Jag hade velat se hur det såg ut när vi dundrade fram genom skogen i full galopp, måste vara en imponerande syn ;) Det var i varje fall så roligt att vi på studs bestämde oss att rida igen nästa vecka, ifall det finns hästar lediga då såklart. Hoppas bara min träningsvärk har gett med sig då, för idag går jag som en cowboy ;)

Här nedanför är en bild på en av hästarna vi red ut på, bilden är från deras hemsida.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0