Huvudvärk

Det händer så mycket på en och samma gång att jag inte vet vad jag ska göra egentligen! När jag blir stressad spänner jag mig och biter ihop käkarna, sedan kommer huvudvärken som ett brev på posten. Usch!

Imorgon börjar nästa kurs, Klinisk anatomi, konsultationskunskap och näringslära heter den. Mycket på samma gång där med. Hoppas verkligen att det går bra! Allvaret börjar på en gång med en massa övningar, till exempelvis ska vi lära oss läsa av röntgenbilder. Det blir nog intressant..

Annars så kan jag numera stolt titulera mig Kandidat i Veterinärmedicin! Examineringen gick bra både skriftligt och muntligt. Särskilt roligt var att jag fick så många positiva kommentarer efter den muntliga redovisningen av mitt arbete, och jag tror faktiskt att mitt syfte uppfylldes. Det vill säga att öka kunskapen om atopisk dermatit hos mina klasskamrater tillika blivande veterinärer. Kandidatexamen, check!

I helgen som var hade vi besök av min lillasyster. Hon bor och jobbar numera i Stockholm, så det är ju inte särskilt långt borta. Vi tog det mest lugnt härhemma (synd att vädret var dåligt), men vi hann med en sväng på stan och ett besök ute hos kusinerna också. 

Jag borde verkligen försöka ge mig på att städa härhemma, hunden drar in enorma mängder grus nu när snön har smält bort här i Uppsala. Om bara huvudvärken kunde släppa..  


Förra årets vårtecken fotade den 14 april - snart är det dags igen!

Kommentarer
Postat av: Inger

Oj, vad fint med blommorna. Jag har börjat skotta bort lite snö från min rabatt idag.Det är en halv meter ungefär.

2011-04-09 @ 16:03:49
Postat av: Sofie

Inger <- Jag hoppas verkligen att snön är kvar tills nästa vecka, jag vill åka skidor och snöskoter!! :D

2011-04-12 @ 19:56:14
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0