Huuuungrig

Första skoldagen på mååånga veckor är avklarad! Jag känner mig dock lite förvirrad över schemat, gruppindelningarna och alla övningar från A till Ö ungefär. Plus att det känns rätt oklart vad vi faktiskt ska lära oss, men jag hoppas det klarnar med tiden.

Idag hade jag sett fram emot en lugn eftermiddag hemma, men det visade sig att vi hade en övning även då, trots att vi har "programgemensam fri eftermiddag" den första onsdagen varje månad. Eftersom de inte får schemalägga då var den inte schemalagd helt enkelt!

Jag hade därför inte tagit med någon lunch till skolan, och fick således skynda mig att cykla hem, slänga i mig lite mat, ut med hunden och sen cykla tillbaka. När övningen var slut orkade jag inte cykla hem igen eftersom jag ska äta middag hos en kompis ikväll som bor bredvid skolan. Detta medför att jag just nu är vääääldigt hungrig, sådär att jag nästan ser dimmigt. Hoppas på god mat ;) Om någon undrar innebar övningen att vi tog EKG på våra hundar, Epoxy fick däremot stanna hemma eftersom vi hade flera andra hundar redan..

Nu sitter jag på kliniken och har skrivit ut en hel hög med föreläsningshandouts och diverse kurslitteratur. Jaha, det är bara att börja hårdplugga igen. Tur att sommaren kommer snart..

Ikväll efter maten ska vi planera en resa tillsammans, jag och mina klasskompisar. Vi hade tänkt åka iväg första veckan på sommarlovet. Vet inte riktigt än om jag kommer att ha råd, eller snarare om jag kommer kunna tvinga mig själv att använda pengarna till en resa. Spara, var namnet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0