En mycket lång dag

Har denna torsdag varit. Började med att jag blev klarvaken när älskling klev upp imorse vid sex. Låg och drog mig till sju. Lyssnade på riktigt tråkiga föreläsningar hela dagen, plus att jag cyklade hem till hunden på lunchen. Och jobbade med seminariearbetet på rasterna då sista inlämningsdagen är imorrn och vår handledare inte mailat oss sina kommentarer förrän igår!

Efter skolan skyndade jag mig hem och lagade middag. Sedan var det bara att skynda sig tillbaka på skolan igen. Vi hade nämligen besök av Bengt Röken, den numera pensionerade chefsveterinären från Kolmården. Han höll föredrag om näringslära och beteendeträning hos djurparksdjur. Intressant, fast kanske inte något nytt.

Direkt efter föredraget åkte jag hem igen, plockade upp T utanför lägenheten, och körde till buggträningen. Tänk att det aldrig kan gå riktigt bra - så fort jag känner mig duktig på nån grej, finns det alltid andra detaljer att jobba på. Samtidigt är det väl det som är utmaningen, man kan alltid förbättra sig. Plus att man blir väldigt glad varje gång man klarar ett nytt steg :)

Nu är T iväg med bilen för att lämna en bildel till nån kille som ska hjälpa honom. Lång dag för honom också med andra ord. Ska blir skönt att få krypa isäng snart! Imorgon är det fredag, lång dag igen, men sedan är det helg. Tentaplugg står på schemat, men kanske lite skoj också! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0