Veterinärbesök

Min hund är inte riktigt som andra hundar. När han går till veterinären behöver man inte släpa dit honom, med händerna fulla av mutor. Nej, snarare släpar han matte efter sig när han ska skynda sig in. Veterinärer är så snälla så, tycker han. De klappar och kliar, och bara man står stilla en stund får man massor av beröm!

Även matte gillar att gå till veterinären. Dyrt, ja, men tänk vilket fint tillfälle att få lära sig av den duktiga veterinären. Dessutom får även jag en massa beröm av både studenter och veterinärer. Indirekt kan jag vara stolt över att hunden är så duktig på att ligga stilla, trots att nålen sticker gång på gång. Han skulle aldrig bete sig så ifall vi inte hade tränat honom sedan han var valp. 

Men jag får också höra hur välskött han är, trots hans massiva klåda. Idag till exempel fick jag först höra hur fin han var i öronen för att vara allergiker. Kort därefter undrade veterinären om jag brukade borsta hans tänder, eftersom de var så fina. Bara att jag kunde svara ja på frågan gjorde att jag växte några centimeter!


Epoxy för några helger sedan då han tog årets första dopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0