Urladdning

Så var den 28 sidor långa tentan i Speciell Sjukdomslära skriven! Nu kan jag bara hoppas att jag lyckades skrapa ihop tillräckligt många poäng för att klara godkäntgränsen. Om sisådär tre veckor får jag veta, men jag TROR att det gick vägen iaf!

Nu är jag helt slut på. Har varit så fruktansvärt stressad denna vecka. Insåg att jag hade MASSOR kvar att lära mig, och tiden bara rann iväg. Stackars T har fått stå ut med en konstant irriterad, trött och krävande flickvän.

Men istället för att fly fältet har han tvärtom varit supersnäll mot mig. Lagat mat, pysslat om mig och framförallt lagt allt annat åt sidan för att hjälpa mig att plugga. De två senaste dagarna har varken tv eller dator varit igång. Vad har jag gjort för att förtjäna det liksom?!



Hursomhelst skulle jag gärna gottgöra honom, men jag orkar ingenting. Har inte kunnat äta ordentligt på flera dagar så det är väl inte så konstigt att jag är matt. Dessutom har jag nog dragit på mig en förkylning. Pratade nämligen med mor på telefon efter tentan och berättade hur trött jag var. Så påpekade hon: och förkyld. Jag hade inte ens tänkt på det själv! Då kanske ni förstår hur uppstressad jag varit i veckan!!

Nog pratat om det. Nu är jag ju helt ledig ända tills på onsdag! Kunde dock inte låta bli att kolla vad för kurslitteratus som behövs till nästa kurs. Kanske dags att beställa? Fast en bok i statistik känns ju inte som en keeper. Särskilt inte som den kostade nästan lika mycket som min 1400 sidor långa inbundna patologibok, med vackra färgbilder och allt. Och var häftad. 200 sidor lång. Hoppas att mamma har en likadan liggandes hemma!

Nu kommer älskling hem. Ska gå och krama honom en massa. Ikväll ska pappa åka iväg på uppdrag å våra vägnar. Spännande!




Kommentarer
Postat av: Inger

Här har vi en härlig solig gnistrande dag. Jag ska snart ut på promenad. Imorgon blir det skotertur till Grundfors:)

2010-03-20 @ 10:47:58
Postat av: mormor ulla

Hej och grattis.

Förstår att du är slut. Försök nu bara att ta det lugnt. Ut i sol och vind med hund och älsklingen. Slink in på ett cafe och ta en fika. Hem sen och mys i soffan. R och F är upp med F;s skoter i dag. Förberedelserna pågår.

Kram.

2010-03-20 @ 11:09:32
Postat av: Sofie

Inger <- Vi har också en fin dag, lite blåsigt och halkigt bara. Varit ute på en riktigt lång promenad och kameran fick följa med. Så skönt att vara ledig!! Härligt med skotertur, vi längtar att få prova vår nya :)



Mormor <- Tack!! Jodå, jag tar det lugnt. Blir faktiskt precis det du skriver idag. Har varit på långpromenad som du ser. Ska förbi på M:s café senare. Ikväll blir det soffmys ;) Kram!

2010-03-20 @ 14:03:51
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0