En syster på väg

Japp, just nu sitter min lillasyster (den äldre) på tåget på väg hit till oss! Hon ska sova här tills på torsdag och sen åka med oss hemåt. Det blir mys, men också lite assistans med packning, städning och sånt gissar jag ;) Hon har i varje fall lovat att ta hand om hunden åt oss, och det är verkligen en fördel med tanke på att jag går i skolan längre om dagarna numera. 9-16 står det på schemat imorrn till exempel.


Jag och kära lillasyster i slalombacken förra vintern :)

Vet ni en sak, jag är riktigt lycklig just nu! För igår fick vi besked om att vi fått plats på en kurs i viltspår som börjar den 17 april. Det betyder att innan sommaren kommer Epoxy att ha gjort ett anlagstest. Om han klarar det, är det fritt fram att anmäla honom på spårprov i öppenklass i sommar/höst. Yay!

Vi hoppas nämligen att kunna tävla i viltspår framöver, ifall han nu gillar det lika mycket som han gillar personspår. Att vi inte tävlat i personspår beror på att det där även ingår lydnad. Och även om Epoxy KAN lydnaden så tycker han att det är huuuur tråkigt som helst, och då känns det inget vidare att tvinga honom (och tro mig, vi har verkligen gjort allt för att motivera honom, men han tycker bara inte att det är kul helt enkelt) Så nu hoppas vi på att denna aktivitet ska falla i god jord! ;)


Såhär kul har Epoxy på lydnadsplanen. Tävling i LK1 i somras.

Så gårdagskvällen ägnades mest åt att planera våren och sommaren. Inte så lätt iofs när jag inte kommer få något schema förrän typ en vecka innan jag börjar jobba, men jag har skrivit upp möjliga planer iaf. Därför har jag kvar tills ikväll att göra en packlista till påsken. Måste ha allt i ordning imorrnkväll, för sedan åker vi direkt när jag slutar skolan/T slutar jobbet. Längtar!

Ska börja skriva på en gång...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0