Duktiga!

Som jag sa i fredags kände jag att energin var på topp och det var dags att vara duktig här hemma. Jag måste säga att jag överträffade mina egna förväntningar!

Började i fredags med att vi storhandlade. Sedan var jag uppe tidigt både lördag och söndag och ägnat mig åt läsning av fallartiklar medan älskling fortfarande sovit. Även en hel del sidor i boken hann jag läsa.

Efter att vi gått upp och ut med hunden har vi städat och organiserat hela lägenheten. Varenda vrå är städad, varenda garderob och låda har vi gått igenom och sorterat upp. Vi har varit iväg med massor av återvinning, gått ned med lådor och kassar med grejor till förrådet, rensat upp bland ytterkläderna och så vidare.


Vi var iväg på Ikea och Biltema och köpte förvaring. Jag fick en möbel till mina pärmar och T fick lådor till sina muttrar & skruvar. Jag köpte lite nya krukväxter. Vi hittade garderobsinsatser för 25 spänn som nu i två av våra garderober. I ena fick skor ta plats, i den andra kunde jag äntligen sortera upp hundens alla grejor: spårselar, en massa dummies, tennisbollar, godis, hundsockar, bajspåsar, halsband och så vidare. 

Nu kan jag ärligt säga att vi har koll och ordning på varenda förvaringsyta i hela lägenheten! Åh, vad det känns bra för en pedant som mig ;) 

Idag har vi inläsning, så jag håller på med det sista med det senaste fallet: osteochondros. Samtidigt bakar jag farmors Favoritlimpa så det doftar ljuvligt i hela lägenheten. Har också skickat in en beställning på fotoframkallning, har tänkt göra fotoalbum :) 

I högtalarna ljuder lillebrors spellista från Spotify. Just nu spelas Nirvana - Lithium, vilket får mig att tänka på den skolavslutningskvällen då jag såg honom spela trummor med sitt band till just den låten. Jag saknar honom och resten av familjen, det gör mig så glad att de kommer hit på fredag och ska stanna till på måndag!! Bäst att jag fortsätter plugga duktigt nu så jag kan slappa lite när de är här. Längtar!



Kommentarer
Postat av: Inger

Så bra att du har jobbat undan så mycket så att du kan koppla av stressen när vi kommer. Det ska bli kul att komma. Ser verkligen fram emot det.Förutom körningen då.

2010-03-02 @ 14:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0