Disappointment

Enligt Wikipedia är definitionen på detta ord: the feeling of dissatisfaction that follows the failure of expectations to manifest.

En väldigt bra förklaring till besvikelse. Jag gillar ord! Nå, min poäng var hursomhelst att jag blev besviken idag på obduktionsronden. Har sett fram emot den sen igår då jag tjuvlyssnade på fyrorna (som hade sin rond under tiden vi hade fjäderfädemo). Var säkert sex stycken fall, en blandad kompott som verkade mycket intressanta.

Så idag, efter att ha cyklat hem från skolan och ätit lunch och tagit ut hunden, cyklade jag tillbaka i snöslasket för att lära mig en massa av dessa fall. Vad skådar då mitt öga när jag kliver in i obduktionssalen, jo en enda häst. Ett sevärt fall förvisso, med ett roterat hovben som bara var millimetrar från att tränga ut genom hoven. Men ändå bara ETT fall, som tog tio minuter att gå igenom. Det tar säkert en halvtimme att ta sig dit och tillbaka!

Jaja, alltid något. Har dock inte orkat plugga någonting sedan dess, började faktiskt skolan klockan åtta imorse. Nu ska jag iaf ta tag i läsningen. Kolla igenom föreläsningsanteckningar, gamla tentor och instuderingsfrågor. Tobias jobbar över som vanligt så han kommer väl hem kring åtta. Börjar nästan vänja mig vid att äta sena middagar..


Fotograferat av mig

 

 


Kommentarer
Postat av: Inger

Men vad, du som skulle se hundar och får och hönor och hästar och hundar och hönor och får och alla möjliga djur...

2010-03-11 @ 21:26:33
Postat av: Sofie

Inger <- Ja eller hur! Du glömde till och med kalven. Inte kul alls att cykla dit för ett enda fall :(

2010-03-11 @ 21:49:39
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0