Nattuggla

Oj, jag ser att klockan sprungit iväg alldeles, men nu är jag iaf klar med mina fall till leverseminariet! Det tog mycket längre tid än jag trott, på grund av att bara en bråkdel av informationen som skulle finnas med stod i boken. Så jag har fått googla och läsa mig till nästan alltihopa. Men nu är jag iaf påläst när det gäller både hepatosis dietetica (dvs selen- och vitamin E brist) och kronisk koppartoxikos.

Funderar på om jag skulle ha varit ännu mer seriös och skrivit även om de andra fallen, med tanke på att läraren tryckte på att de var mycket viktiga inför tentan. Samtidigt har jag MASSOR kvar att läsa i boken om hjärtat, vilket vi hade sista föreläsningen om i fredags. Nåja, det bekymret tar jag imorgon!

Som sagt har dagen varit lugn, låg kvar i sängen länge och läste/såg vinterstudion. Jajjamen, ni hörde rätt. T har äntligen (?) kopplat in så att vi kan se tv i sovrummet och inte bara film/Scrubs. Så jag låg där och gottade mig medan älskling gick ut med hunden, handlade och fixade äggmackor till mig! Underbart..



Finaste hundpojken ute på promenad idag :)

Sen gjorde jag mitt bästa för att läsa fram tills att det var dags att gå ut på långpromenad. Var massor med folk nere på Gipen och åkte skidor. Efter promenaden gick vi till mosters café och pratade med henne och fikade en stund. Tio kronor för allt fika man vill ha passar ju utmärkt för en student som mig ;)

Hem och satte mig med skolarbetet. T gjorde pizza, själv åt jag blöta, eller dopp i grytan som man också kan säga. Så vi fick båda äta det vi tycker om :) Efter maten var det Ace Ventura på tv så då var jag ju tvungen att titta lite. Vad händer då, jo T somnar på mig och jag blir alldeles varm och sömnig och somnar jag med! Så klockan var rätt mycket när jag hade vaknat igen och kunde komma igång med arbetet. Kanske inte så konstigt att jag sitter här nu ändå..

Nej nu ska jag packa ihop och gå i säng. Hoppas ni sover gott!



Kommentarer
Postat av: lillasyster

Man ska INTE ha TV i sovrummet, det är värsta dödsstöten i ett förhållande, tycker jag.. sovrummet ska vara där lugnet är, där man kopplar av. Men ni gör ju som ni vill ;p

2010-01-24 @ 15:15:28
Postat av: Mormor Ulla

Ja minsann vilken nattuggla du är.Då sov jag gott i en säng uppe i Hemavan på SMUgården. Varit på körhelg lördag,söndag.Borde kunna referera lika beskrivande som du från hockeymatchen. Kan i alla fall säga att sång är befriande,hälsosamt och en underbar gruppaktivitet.Ha en bra vecka och undvik selen -och Evitaminbrist.Glöm inte varandra pga Tv:n.Kram.

2010-01-24 @ 19:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0