Vardagslyx

Är det fettisdag så är det! Trots det har jag inte bakat några semlor i år - älskling kunde inte hålla sig utan har köpt hem semlor ett antal gånger redan, och så fick jag ju smaka hemma hos moster också. Så med tanke på att vi försöker vara lite nyttiga härhemma kändes det inte så klokt att göra en massa fler! :p

Istället för semlor blev det en god middag. Förrätt i form av avokado med pepparrotsvisp och knaperstekt bacon, och huvudrätt ugnsbakad röding på saltbädd med pressad potatis och romsås. ÅH vad gott!

Och så är det alltid lika trevligt att överraska älskling. Särskilt nu när han har det ganska tufft på jobbet, med mer arbete än vad han hinner med. Han jobbar över i princip varenda dag. Ikväll kom han inte hem förrän klockan nio.. Så det var skönt att se honom få ett stort leende på läpparna när han fick se dukningen och tända ljus i hela rummet!

Annars så har jag varit ledig idag, då vi har dragit igenom digestionspatologin snabbare än väntat. Hade väl tänkt att plugga duktigt ändå, men jag var SÅ trött att jag inte orkade göra någonting alls. Har varit ute med hunden länge istället och fotat lite - och så handlat och lagat mat såklart. Imorrn går vi bara två timmar i skolan så förhoppningsvis kommer jag någon vart då ;)




OS är fruktansvärt spännande just nu - Heja Ferry!

Kommentarer
Postat av: Dessan

Oj, vilken lyx-middag! :)

2010-02-17 @ 14:49:39
URL: http://deessant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0