Mellan tentor-syndromet

Har fört över flera bildmappar till externa hårddisken nu. Tror faktiskt att datorn blev lite snabbare, men blogg.se vill fortfarande inte riktigt. Jag håller mig till Anteckningar så länge, sparar ned mina texter och lägger upp när sidan vill det :p

 

Jag har upptäckt ett samband mellan min aktivitetsnivå och tiden till nästa tenta. Det är inte bara det mest självklara - att jag pluggar mer ju närmare tentan jag kommer. Nej, allt det andra som händer här hemma förändras också.

När jag precis har skrivit en tenta är jag helt slut på. Varken orkar eller vill göra annat än att se skräpteve, surfa runt och läsa bloggar, spela både roliga och mindre roliga spel, och bara allmänt slappa. Städar såklart en del också, men gör inga större ansträngningar.

Efter nån vecka börjar det dåliga samvetet gnaga. Jag känner att jag BORDE plugga, men vill inte. Därför fyller jag min fritid med en massa annat "viktigare" arbete, för att döva samvetet. Till exempel duscha & pyssla om mina blommor, sortera papper, ägna tid åt hunden, dammtorka, renbädda, fylla på burkar med skafferivaror och så vidare, och så vidare.

 



Till sist kan jag inte undvika pluggandet, alltså när tentan är nära. Då tvingar jag mig själv att plugga konstant. Vilket får följden att blommorna vissnar, lägenheten förfaller och maten jag lagar ger inga större kulinariska upplevelser.

Just nu är jag alltså inne i mellan tentor-perioden. Igår var jag ute med hunden i 1,5 timme, och duschade honom när jag kom in. Lagade crèpes med kantarellstuvning till middag, och äppelmuffins till kvällsfika. Dagen innan det gjorde jag älgköttgryta till middag.Blommorna börjar äntligen återhämta sig efter att ha blivit åsidosatta under och efter julen. Och sängen är renbäddad!

Frågan är vilken period jag gillar bäst. Svaret är nog precis som med årstiderna - man uppskattar dem som mest när de byts ut med jämna mellanrum. Omväxling förnöjer med andra ord!


Kommentarer
Postat av: Inger

Vilken gullig bild på Epoxy:)

2010-02-07 @ 14:06:00
Postat av: Sofie

Inger <- Om jag är hemma den tid posten kommer springer han alltid och hämtar den till mig. Hoppas väl på att få något gott som belöning :) Just den här dagen höll jag på att fota så då passade jag på att fota honom. Så fotot är INTE arrangerat!! :)

2010-02-07 @ 21:16:59
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0