Helgens bravader

I fredags hade vi inläsningsdag, och jag hade bestämt mig redan innan dagen började att det skulle tas vara på ordentligt. Så klockan tio hade jag fikat, varit ute rätt länge med hunden och börjat skriva på mitt nya fall: Njursvikt. Satt i 4,5 timme och skrev, åt tillochmed lunchen framför datorn.

Gick ut på en andra promenad, vilket var behövligt efter att ha koncentrerat sig så länge. När jag kom in satte jag genast igång att städa lägenheten. Först tog det tid att bara ställa undan allt på sin plats, sedan skurade jag toan, dammtorkade varenda yta i hela lägenheten, torkade av alla våra vita väggar/dörrar och duschade blommorna.

Var ganska precis färdig när älskling kom hem från jobbet, han hade varit snäll och köpt med sig mat hem eftersom jag inte hunnit med att laga middag. Dessutom hade han hyrt en film som jag tjatat om att vi skulle se ända sedan jag & lillasyster såg den tillsammans på bio i Örebro i höstas. Nu hade den alltså äntligen kommit ut på dvd - The Ugly Truth. Så den såg vi tillsammans på kvällen, och guess what - han gillade den! Sen fick jag också se nya hyrbilen han hämtat ut. Inte illa måste jag säga - en Audi A4 1,8t -09.



På lördagen åkte vi ut på stan för att göra ett nytt försök att köpa en kalender och ett par täckbyxor. Äntligen lyckades vi! Eller ja, kalender köpte jag och täckbyxorna vet jag precis vart jag ska köpa nu iaf.. Åt lunch på Subway och åkte sedan hem för att gå skiljda vägar. T skulle följa en arbetskamrat och titta på när deras chef tävlade i rally. Jag däremot gick iväg på caféet som moster håller i.

Efter att ha fikat semla och te följde jag och Epoxy med moster hem. Läste lite i boken medan de åt middag och sen såg vi Melodifestivalen tillsammans. Tobias kom dit precis till sista låten. Måste säga att det var en dålig start på tävlingen! Salems låt var den enda som var hyfsad tyckte vi iaf..

Idag gick vi upp tidigt och åkte ut till Skepptuna för att se Folkracesprint, T:s arbetskompis skulle försvara sin titel sen förra året. Gick dock inte riktigt som han tänkt sig, och tävlingen var inte så rolig att titta på då det inte fanns någon speaker. Men jag roade mig med kameran såklart ;) Sen att solen sken från en klarblå himmel gjorde dagen helt klart uthärdlig! Stannade till och rastade hunden på ett ställe längs med vägen hem - Uppsala från sin bästa sida måste jag säga. Kvällen bestod i hyrfilm igen - Sommaren med Göran. Lite kul, men inte SÅ rolig som jag hade hört att den skulle vara.. Till blev det ost och kex. Mums!

Några av dagens folkracebilder:


Tobias arbetskamrats (Tompa alltså) snygga bil ;)

Tompa i farten

Där var snövallen ja..

En del bilar hade sett sina bästa dagar

En av alla avkörningar under dagen


Kommentarer
Postat av: Ida A

Oj, vad mycket snö ni ser ut att ha där nere, kul :)

2010-02-08 @ 13:00:09
URL: http://www.luckylad.se
Postat av: Sofie

Ida <- Ja det är fantastiskt!! Vinter på riktigt, som det ska vara :) Kan inte föreställa mig hur tråkigt det skulle vara med slask :(

2010-02-08 @ 16:35:17
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0