Gnällspik

Morgonen började bra. Älskling pussade mig vaken klockan sex, då var det såklart dags att se ishockey. Gjorde en stor kopp hett te och kunde sedan fortsätta mysa i sängen. Tacka vet jag sovrumsteve! ;)

Sverige-Finland brukar alltid vara roliga matcher. Nu var kanske inte denna den mest spännande, men jag gladde mig att se att Sverige hade precis det spel som jag saknade under matchen mot Vitryssland. Detta bådar gott inför den fortsatta OS-turneringen :)

Efter förmiddagens tre tunga föreläsningar cyklade jag hem på lunchen. Lämnade cykeln och tog hunden med mig tillbaka till skolan. Vår X-fallsgrupp skulle träffas för att gå igenom fallen vi skrivit på hemma. På kåren får man nämligen ha hundar, vilket man inte får i föreläsningssalarna.



Epoxy var dock väldigt jobbig. Han har så mycket energi att han inte kunde vara stilla mer än en minut. Pip och gnäll från hans sida gav suck och stön från min sida. Jag antar att det är hans sätt att säga att det är dags att börja träna igen efter vinteruppehållet. Inte så lätt bara när det är nästan meterdjup snö överallt och 20 minusgrader.. Jag älskar snön, men lite vårkänslor skulle sitta fint inom en snar framtid! :)

Kvällen blir nog ett enda långt OS-pass, som brukligt dessa dagar. Det är ju faktiskt bara OS en gång vart fjärde år - det gäller att passa på! Egentligen har jag massor att plugga på. Men hur ska man orka egentligen, efter att redan ha koncentrerat sig stenhårt sisådär sju timmar i sträck? Jag bara undrar..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0