Sankta Lucia

Uj uj, det kan vara ansträngande att flänga runt och lussa en hel dag, men kul har det ändå varit!!

Det är tradition (en av vääääldigt många) på veterinärprogrammet att treorna lussar för resten av klasserna. Vad jag inte riktigt hade fattat var att vi även skulle lussa för all personal på djursjukhuset, på SVA och på lunchrestaurangen. Puh!

Och så bjöd vi på lussefika i klasserna: julmust, lussebulle och pepparkaka. Lite surt bara att vi inte fick något fika själva. Men imorrnbitti har vi sista lussningen, måhända att de blir kvar nån pepparkaka då..

Annars då? Detta är första dagen på den sista veckan av termin fem (av elva) på veterinärprogrammet. Tänk att jag snart har hunnit halvvägs! Känns helt ofattbart.. Jag ska verkligen bli veterinär!! :D

Hursomhelst så längtar jag hem en massa, och jag kan faktiskt fokusera på jullovet. Jag klarade Farmakologitentan - med nöd och näppe, men ändå - så nu tänker jag ta mig ledigt!

Sen åker jag nog tillbaka till Uppsala ganska tidigt, för att tentaplugga intensivt sista veckan, istället för att plugga halvdant under lovet. Tenta igen den 14e januari. Men den ska jag inte tänka på just nu :p



Kommentarer
Postat av: Malin

bara så du vet, säsong 2 av glee börjar den 19 januari;)

2010-12-15 @ 16:26:55
Postat av: Sofie

Malin <- På tal om vad? :p Men vad roligt!! Det ska vi se, eller hur? ;) Kram

2010-12-15 @ 21:59:38
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0