Helgen


Varför ska helgerna alltid gå så snabbt?
Man kanske borde hitta på mindre många aktiviteter för att få tiden att gå långsammare. Fast det lät ju ganska trist å andra sidan :)

I helgen har vi alltså hunnit med en del. Fredagkvällen spenderade vi hos T & M, med glögg, pepparkakor och Idol. Mysigt värre! Och kul att se att Jay går från klarhet till klarhet, hans röst är helt fantastisk!

På lördagen var T ute i garaget och pysslade med bilen (som vanligt), medan jag gjorde ett tappert försök att plugga med Vinterstudion på i bakgrunden. Tog mig ändå tid att gå en långpromenad med hunden, och då det var lite varmare ute kunde jag inte låta bli att ta med mig kameran :) Resultatet ser ni längre ned..

Klockan tre cyklade jag iväg på skolan för att gå glöggrunda med vännerna och få skvallerkompendiet, där man kan läsa om en massa kul grejor som hänt i de olika klasserna under året. Glöggen hade dock sinat på de flesta stationerna, så det blev mest pepparkakor :p

Efter rundan gick vi hem till K och gjorde hemlagad pizza tillsammans. Mums! Tobias och Epoxy kom dit också lite senare. Vi satt där hela kvällen och pratade, spelade spel och så. Trevligt :)

Söndagen blev lugn, jag såg på Vinterstudion från klockan tio tills det slutade halv fyra. Försökte plugga lite också.. men det gick väl sådär :) Efter middagen åkte vi iväg till T:s garage för att mäta nå grejor i motorn - ja jag gjorde väl inte så mycket men.. Det gick ganska snabbt så vi bestämde oss för att ta en fika efteråt. Subway hade precis stängt så vi åkte till IKEA som ligger precis bredvid. T var så generös och bjöd mig på kaffe, kanelbulle och en chokladboll. Hela tio riksdaler gick det på! :D 

Resten av kvällen spenderades på kyrkan, där det hölls fantastisk julkonsert. Tredje året i rad nu som vi går på den, och det är lika bra varje gång! Detta år hade vi dessutom fått reserverade platser genom farbor och moster - på första raden! Min favorit är Jesusbarnet, som representeras av en riktig liten bebis! Men alla solister, körmedlemmar, skådespelare, orkesterfolk osv. är verkligen superduktiga!! Alla borde få se den konserten iaf en gång i livet. Helt gratis är den dessutom!





Observera att det är samma ställe som jag visade ett foto på här :)

Kommentarer
Postat av: Anneli Ahlström

Det är en så otrolig vacker årstid nu,helt underbart och att vi har haft det så kallt,slippa den mörka hösten med regn o blask. Hinner ni titta förbi innan ni far norr över ? det skulle vara kul. Kram Anneli

2010-12-17 @ 07:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0