Påsken del 5

Här kommer sista delen om påsklovet. Efter att vi åkt hem från fjällen på måndagen ägnade vi oss åt diverse trevligheter:

  • Hälsade på T: farföräldrar i deras stuga, där även hans faster med familj höll till. Fick se jämthundvalpen som vuxit en hel massa sedan i julas.

  • Drog raggen på samhället och åt lunch ute med T:s lillebror

  • Hälsade på pappa på hans nya jobb, dvs. skoterskroten, och fick se en hel massa grejor. Åt tårta och drack kaffe dessutom med min gamle klasskompis

  • Hade myskväll med hela familjen framför en hyrfilm

  • Kikade när folk körde snöskoter på vattnet

  • Gick en prommis med bästa vännen och fine jycken innan de åkte till fjälls

  • Kvällsfikade hos mormor och R, och såg Så ska det låta

  • Fick provrida en ny häst i byn, som jag antagligen kommer rida en del i sommar

  • Såg New Moon med mina småsyskon

  • Var hundvakt åt T:s föräldrars hund, promenerade med dem och fick sällskap av mormor

  • Fikade supergod tårta hos farmor och farfar

Den bästa dagen var nog ändå på lördagen. Började med att älskling och äldstkusinen körde skoter upp till samhället. Jag tog bilen med hundarna, men hoppade på skotern senare. Vi åkte och tittade på isfisketävling, och surrade med några kompisar som var med och tävlade. Fint väder var det också!

Senare på kvällen åkte vi iväg till en vedeldad bastu. Såå härligt var det, och vi kunde sitta riktigt länge och bara njuta och prata. Till sist var det dock dags att doppa sig i världens minsta isvak! Vilken känsla :D Det kommer vi göra fler gånger!!











Kommentarer
Postat av: Linnea

det ser ut som att du tycker att det är kallt i vattnet :)

2010-04-19 @ 20:43:20
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Inger

Vilken liten vak. Var det verkligen skönt. Det ser läskigt ut.

2010-04-19 @ 21:09:58
Postat av: Sofie

Linnea <- Haha jo, inte var det varmt! ;)



Inger <- Ja, jag fick ju plats men killarna slog i knäna när dom skulle upp :p Det var faktiskt skönare än vad jag trodde, skulle inte ha doppat mig en gång till ifall det var hemskt :p

2010-04-20 @ 13:41:07
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj liten vak! jag skulle nog bli rätt rädd för att doppa mig där, haha.. hoppade eller klättrade du ned?

2010-04-20 @ 20:29:10
Postat av: Malin

det var jag som skrev ovan :)

kan du komma in på msn snart? vill fråga dig en sak ang balen.

2010-04-20 @ 20:32:57
Postat av: Sofie

Malin <- Inget att vara rädd för ;) Nä jag klättrade såklart, annars hade jag nog gjort illa mig. Fast det drog ju ut på det hela så att säga :p



Ska logga in nu..

2010-04-20 @ 22:57:36
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0