Påsken del 4

Annandag påsk, det vill säga måndagen, städade vi ur stugan och drog iväg till Yttervik där mormor med följe befann sig. När vi kom fram åkte vi iväg tillsammans till Vasksjön nedanför Ryfjället. Där brukar dem alltid hålla till, och jag förstår dem verkligen för det är supervackert och så kan man fiska öring och röding.

Jag ägnade mig mest åt att fly solen då jag blivit lite röd dagen innan. Fiskade lite, och fick hjälpa mormor att dissekera fram en krok som en fisk svalt. Rätt kul faktiskt! Var uppe på fjället och fotade utsikten, man kunde se ända till Norge! Följde såklart med T en sväng och fotade när han hoppade med skotern. Det var riktigt kul!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0