Sångboksmiddagen 2009

Wow, vilken succé den blev! Jag hade verkligen jättekul!

Vi i Eventutskottet hade alltså "planerat" en middag, som visade sig bli för 60 personer. Som sagt så stod jag och mina (fjällvandrings)vänner för förrätten. Den blev supergod!! Även huvudrätten som var caterad var god, likaså kladdkakan till efterrätt :)

Bordet var så vackert dekorerade med röda dukar, höstlöv, guldglitter och kandelabrar. Vi satt 6-8 personer vid varje bord - en eventare, ett antal amöbor och så en representant från SLUSS (Sveriges Lantbruksuniversitets samlade studentkårer). Trevligt värre att man fick lära känna nya människor på så sätt!

Middagen var i övrigt mycket städad med massvis av sång som sig bör. Styrelsen hade hand om både utbildningen i vett och etikett samt sånganförandet, vilket var otroooligt skönt för oss. Sångerna sjöngs om och om tills alla gjorde rätt ;)   

Andra inslag var lite diverse spex, bland annat av Ultuna Studentkårs ordförande Oscar. Han sjöng bland annat denna roliga sång - sa jag att han är östgöte? ;)



Efter middagen skulle vi duka av alltihop och städa undan stolar och bord för att få fram dansgolvet inför släppet. Det tog sin tid! Kändes som att det aldrig skulle ta slut på disk, särskilt med tanke på att jag sprang fram och tillbaka HÖGklackat! Har aldrig riktigt lärt mig gå i såna nämligen :p Två timmar senare och med en rätt blöt klänning (tur att den var svart och stickad), kunde jag äntligen ge mig ut och mingla.

Hamnade i biblioteket i ett samtal med tidigare nämnda ordföranden, plus SLUSS ordförande Anja och representanten från SLUSS som satt vid mitt bord under middagen. Väldigt vitt skilda samtalsämnen blev det, men det mest intressanta var när Anja påpekade, hur viktigt det är att skapa kontakter inom sitt framtida yrkesområde redan tidigt. "Du får inte jobb på grund av dina tentaresultat, utan via dina kontakter" sa hon.

Det där fastnade i mig. Efter att världens snällaste älskling hämtat mig och jag lagt mig i sängen kunde jag fortfarande inte sluta tänka på det hon sagt. Låg vaken en bra stund och funderade över vad jag vill göra i framtiden och vilka kontakter som jag kan tänkas behöva knyta. Kan ju säga som så att nu har jag en idé iaf :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0