Moments forever

Så var det en ny vecka med nya utmaningar!

Jag är verkligen peppad inför höstens hundträningar nu efter prova-på-bruks dagen i lördags. Igår var vi på klubben igen, husse försökte än en gång träna lydnad med Epoxy. Jag brukar ägna en hel del tid åt att klura ut nya sätt att höja vår vovves motivation, eftersom han mest går en bit bakom och släpar tassarna efter sig. Denna gång instruerade jag T att hålla högt tempo under momenten, att nästan springa. Det verkade faktiskt få igång Pox, och han gjorde dessutom snabba lägganden och ställanden. Hoppas att det håller i sig!

Idag efter skolan gick jag ut själv med vovven, var egentligen väldigt sugen på att lägga ett spår men det blåste alldeles för mycket. Fick bli apportering istället. Det gick faktiskt över förväntan! Han hittade dummiesarna snabbt och kom in med en väldig fart. Upptäckte att han bara biter på dummyn när han är i närheten av mig, antagligen för att han känner sig pressad. Så jag koncentrerade mig på rätt svåra sök istället, det gick bra! På slutet bet han nästan ingenting, hoppas att detta också blir bättre ;)

Nu är husse & vovven ute och springer, duktiga de är.. Ikväll får Epoxy sitt nya foder, KLASS, ett fryst färskfoder, för tredje gången. Jag faller för grupptrycket (både I och E har ju börjat med sånt) och provar jag med. Har en idé om att det kanske kan vara torrfoder i allmänhet han inte tål, med tanke på att han provat i princip alla sådana som ska vara bra för allergiker. Än så länge har magen hängt med, vi får väl se hur det går senare. Håller på att öka mängden succesivt.. En sak är säker iaf - hunden älskar det! ;)

Nej, nu hade jag tänkt ta mig i kragen och plugga innan Idol börjar. Det är ju säsongsstart ikväll kl 20! Missa inte ;) Det är ju klart bäst i början när man får se alla som gör bort sig, haha!




Bästa Volbeat med klart tuffaste låten - försök sjunga med om ni kan ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0