Mätt och belåten

Blev en sen middag idag eftersom jag lånade bilen så fort T kom hem från jobbet, åkte på centrum och handlade en massa varor inför morgondagens Sångboksmiddag. Jag, K & L är nämligen ansvariga för förrätten. Det blir tunnbrödsrullar med fyllning av creme fraiche, ägg, pepparrot och räkor. Hoppas det blir gott!

Åt linsbiffar till middag - det blir faktiskt mer och mer vegetariskt här hemma och det är kanske inte så konstigt. Lite påverkad av grupptrycket är jag allt, med tanke på att cirka 30 procent av vår klass består av vegetarianer. Det roliga är att det bara var kanske 15-20 procent som var det när vi började veterinärprogrammet för ett år sedan.

Påverkad blir man också av att få lära sig allt mer om hur djurhållningen egentligen går till, både här i Sverige och utomlands. Det är så mycket som man inte har en aning om innan. Det känns helt enkelt bättre (och nyttigare) att äta annat än kött! Billigare är det också... Dessutom pratas det mycket om vilket påverkan vårt köttätande har på klimatet. Det finns alltså många anledningar att försöka äta vegetariskt iaf en eller två dagar i veckan - det kan göra stor skillnad!

Däremot älgköttet vi har i frysen känns helt okej att äta.. ;)


Goda linsbiffar (dock inte mina..)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

4,5 år kvar... ja då vet du vad du gör ett tag framöver :) låter spännande.

2009-09-26 @ 21:16:16
URL: http://www.lovebuz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0