Gröna Lund!

Weah, vi har verkligen haft en fantastisk helg!

Igår fyllde ju som sagt T år, han fick frukost på sängen och öppna mina fina presenter: en ny fiskeväska, en t-shirt, ett armband - och så tavlan med ett porträtt av honom, ritat i kol. Nu kan jag ju säga vad det var eftersom älskling redan fått dem :) Han verkade bli väldigt glad iaf!

Efter frukost åkte vi till släktingarna och lämnade vovven där. Sedan bar det iväg till Hufvudstaden, och närmare bestämt Gröna Lund! Vi fick tyvärr inte med oss T:s lillebror då han hade bortamatch, men lika kul hade vi för det!

Vi åkte ALLT! Började lite klantigt med Fritt Fall eftersom det inte var någon kö där alls. När vi var på väg upp insåg vi hur läskigt det var och ångrade oss!!!Men det var såklart ingen återvändo. Det är så sjuuukt hemskt att åka långsamt högre och högre och till sist behöva vänta i evigheter innan de släpper - och man faller ju i evighet också! Nästa karusell blev Pop-Expressen. Runt, runt, runt, runt en hel låt. Hade glömt bort hur åksjuk jag blir av sånt så det var ingen höjdare.

Gjorde ett avbrott i Lustiga Huset. Alltid lika skoj tycker jag! Följt av barndomens godaste: sockervadd! Mums. Sen kom vår första berg-och-dal-bana, Kvasten. För att vara en sån pass liten var den riktigt kul och lite läskig! Stora banan Jetline hann vi med två gånger, den är riktigt skoj men lite ryckig. 4 G drabbar kroppen - det kändes! Vi försökte få till ett bra kort (de tar kort på alla på ett visst ställe) men det var omöjligt att inte grimaschera :p

Till slut hade vi arbetat upp modet för att prova Insane, årets nya galna berg-och-dal-bana! Heeeelt galen var den verkligen!! Man snurrar runt sin egen axel, åker uppåner osv. Jag tyckte den var KUL medan T tyckte den var mest läskig ;)


Insane!!


Avslutade med Kärlekstunneln och Katapulten, den sistnämnda är som Fritt Fall fast man skjuts uppåt först. Riktigt kul! Och inte lika hemsk som Fritt Fall heller :p Just de, Spökhuset var vi inne i också. Jag var jätteskraj innan, trodde att spökena skulle göra allt för att skrämma mig. Men dom stod ju bara där och såg snälla ut, så jag var rädd i onödan :p

Innan hemgång slank en Tivolivåffla ned, samtidigt som vi lyssnade på livemusik. Sen var det dags att åka hem, det började vara packat med folk, köerna var inte nådiga. Och så kostade parkeringen 35 kr i timmen :p Vi hade iaf en superkul dag som vi kommer att minnas länge länge! :D 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad roligt med tivoli!:) Blir lite avis... men jag får ändå inte åka något för tillfället.

Japp sängen Troja har fått harvi själva gjort, med hyllplan och lite reglar och en skummadrass :) Hon gillar den! Kram

2009-09-14 @ 19:35:48
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0