Back on track

Det känns lite bättre nu faktiskt.

Igårkväll åkte vi ut på klubben för att spåra (igen), kom på att vi aldrig spårat på åker någon gång. Så vi provade! Men insåg att det inte var så lätt att markera spåret på slätmark. Slutade med att vi gick rakt över spårets början när vi skulle leta rätt på det. Epoxy virrade såklart runt som en yr höna och verkade inte förstå något alls. Till slut fick Tobias gå med honom en bit bort där vi garanterat inte varit och klampat. Hunden tog då upp spåret direkt, och gick med världens fart rakt på första apporten!

Det var roligt att se honom arbeta på åkern, man får inte riktigt samma överblick i skogen. Dessutom fick ju T lita helt på hunden (jag la spåret nämligen). Första vinkeln följde han klockrent, inte ens ett tappt! Hittade andra apporten, tog andra vinkeln, men fick lite problem på sista sträckan. Epoxy tappade spåret och T fick mana på honom åt rätt håll flera gånger. I tumultet gick han förbi en apport, men kände lyckligtvis lukten av den och vände om och sökte rätt på den! Slutapporten sprang han fram till utan problem. Duktiga jycke! :D



Ikväll har jag, T och L varit ute på gården för första gången efter sommaren. Åh, vad roligt det var att återse allt folk & alla djur! Massa katter ville hälsa, hönorna kom nyfiket fram och hundarna gav skall. När vi klev ut ur bilen kom hästarna i en välda fart, även de var glada att se oss! :D Senare när vi skulle hämta dem i hagen var de allra längst bort i andra hörnet av hagen. Vi tänkte att dom kommer aldrig att komma in, de var väl en 500 meter bort. Jag försökte ändå ropa, och hästarna tittade upp. Stod liksom och funderade en stund, och sedan la de av i en dundrande galopp ända fram till stängslet där vi var. Fina, gulliga hästarna ;)

Vi red ut en sväng, hästarna var mycket lugnare än vad vi hade väntat oss. Jennifer som jag red, trilskades dock lite när vi var på hemväg, men jag kände mig ändå helt trygg, hon tänkte inte sticka eller göra något annat dumt. In på ridbanan - vad fina de var att rida! Trots att Jennifer helst ville tillbaka till stallet (och kvällsmaten) så kändes hon mycket stabil och traven gick fint! Det bådar gott inför hösten! :D

Nu har jag duschat och sett Grey's Anatomy:s säsongspremiär. Tråkigt att George är borta, jag gillade honom!
Ska bara kika lite på labfilmerna inför morgondagen, sen ska jag sova ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0