Amöbagasque

Veckan har varit sjukt lång, och ändå är den långt ifrån slut!

I måndags var det ju som sagt faddermiddag. Jag och vännerna fick ett alldeles eget bord, tillsammans med våra fadderbarn såklart. "Min" tjej är från Norrbotten och verkar riktigt trevlig. På måndag ska hon köpa lite kurslitteratur av mig, bra med klirr i kassan och mer plats på min lilla, lilla bokhylla. Behövligt! Kvällen blev dock inte särskilt lång, var inte riktigt nöjd med valet av musik på kåren, och när de dessutom hade så hög volym gick det inte ens att vara inomhus. Älskling kom så snällt och hämtade mig vid elva, hade ju mutat honom lite med ugnspannkakan och städad lägenhet ;)

tisdagen direkt efter jobb & skola, åkte vi på minisemester i T:s lånade Caddy. Nästan 20 mil, ända till Dalarna körde vi, för att titta på en bil. Fast jag kallar det för en liten semester, eftersom vi körde på småvägar genom otroligt vackra landskap. På hemvägen blev det dock motorväg via Västerås eftersom jag då körde vår ny(gamla) bil, en Volvo V40! Vi är nog faktiskt nöjda båda två :D

Onsdagen ägnades åt ännu fler virusföreläsningar och så vår första laboration av mååånga. Denna gick ut på att påvisa virus (eller dess DNA egentligen) som orsakar Fågelinfluensa. Även fast det är svårt att komma igång med pluggandet, så tycker jag ändå att det här med virologi är rätt spännande! Skönt att komma igång med lite sjukdomar i varje fall. Synd bara att det ska finnas så otroooligt många virus här i världen, och att vi ska kunna en hel del av dem :p

Kvällen ägnades åt lite planering inför Sångboksmiddagen som mitt utskott, Eventutskottet, ska ordna om två veckor. Lördagen innan tentan alltså, hjälp vad tiden kommer att gå fort. Måste verkligen ta tag i tentaplugget snart!

Igår var det äntligen dags för den fantastiska Amöbagasquen! Den var precis så rolig som jag minns den från förra året, om inte ännu bättre ;) Börjar på kåren med amöbornas spex. Och vissa avslöjanden som jag inte vill gå närmare in på.. Till Wallins för trerätters middag. Veterinärstudenterna sitter med sina klasser och försöker överträffa varandra i diverse.. hrmm stojande och sjungande. Amöborna var väldigt företagssamma och behövde aldrig några framhejningar, de sjöng alldeles av sig själva. Detaljerna tänkte jag bespara er ;) Tillbaka till kåren för släpp till kl 4. Vårt alldeles egna klassband spelade såklart, vilka för övrigt var mina bordsherrar för kvällen. Jag hade SÅ kul tillsammans med mina underbara tjejer i klassen!!!!


Två av mina fina tjejer! :)

Klockan 1 stod dock min privata taxichaufför utanför och väntade på mig. Idag var jag rätt glad över den tidiga kvällen, med tanke på att de andra tjejerna sov sig genom föreläsningarna, haha :p På eftermiddagen knåpade vi ihop ett grupparbete om hundhepatit (orsakas av adenovirus om någon undrar), och sedan gick jag hem för en tupplur innan älskling kom hem. Vi har bara haft mys ikväll, med prommis, grönsaksdipp och så Män som hatar kvinnor. Ingen av oss hade sett den nämligen. Inte alls dum, bara lite läskig. Tur att jag hade någon att hålla i hand ;) 

Nu ska jag krypa under täcket, imorgon väntar en heldag på brukshundsklubben



 


Kommentarer
Postat av: Inger

Grattis till bilen:)

2009-09-05 @ 16:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0