Svullo

Hade ju tänkt lägga in bilder på den gigantiska golden/njuffe-blandningen jag & syster hundvaktade i söndags. Pga olika omständigheter (seg syster & krånglande pojkvän-mobil) så har jag inte kunnat lägga in dem förrns nu. Men här kommer dem äntligen!

Måste erkänna att det är väldigt skönt att komma hem till sin egna hund, som man har präglat för att passa oss så mycket som möjligt, ända sedan han var valp. Jag älskar det faktum att jag kan prata med honom som en människa och han ändå förstår vad jag menar. Som på morgonen när jag står framför spegeln på toan och jag ser i ögonvrån att han är utanför så säger jag bara "Kom in och sätt dig du". Han kommer in och sätter sig och jag kan ta ut sömnen ur hans ögon.

Men Svullo var inte så dum han heller, sötnos! :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Du som blivande veterinär borde förstå att din hund inte alls förstå när du pratar "människospråk" Han är van att när du säger den repliken så kommer han för att han vet vad som väntar.



Djur förstår inte när vi pratar så är det bara, punkt. De är samma sak som om jag säger sitt till min hund så tänker inte han att ohh nu ska jag sitta utan de har lärt sig att sitta när jag säger det ordet. Inlärt beteende!

2009-10-23 @ 09:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0