Örebro

Har haft en härlig helg i Örebro hos min lillasyster!

Hennes internet gav dock upp redan på fredagen så jag har inte kunnat uppdatera under helgen tyvärr. Trevlig ditresa med sällskap, syster M och hennes vän T hämtade mig på stationen. Vi åkte raka vägen till mataffären för att handla inför helgen. Insåg att M inte tillbringar så mycket tid i sin lägenhet, och inte heller lagar så mycket mat (jag vet hur det är när man är själv) så det blev en hel del :)

Hem till lägenheten och började laga mat. Snälla M hade tänkt laga min favoriträtt men lämnade över lagandet till mig eftersom hon inte visste hur man gjorde. Nu vet hon iaf! ;) Om någon undrar vilken min favoriträtt är så är det stuvade makaroner med köttbullar ;)

Efter middagen blev det en massa prat - skönt att använda teckenspråket igen! Såg början på Idol, sen var vi tvungna att cykla in till stan för att hinna in på bion. Vi såg Ugly Truth. Vilken fantastiskt rolig film! Skrattade massor, och både jag och syster bestämde oss för att se den igen med våra respektive när den kommer ut på dvd ;)

lördagen var vi uppe rätt tidigt, fikade och drog sen ut på stan! Syster skulle inte shoppa något så hon ägnade sig åt att leta kläder åt mig, vilken tur jag har :) Hon är fantastisk på att hitta kläder som passar! Blev en hel del inköp, men bara viktiga grejor och jag är såå nöjd med allt! Ny kappa och nya stövlar bland annat. Håll i hatten, för nu kommer något ni aldrig sett förut: en outfit-bild! :p


Tillåmed hunden tittar på mig som om jag vore dum, haha ;)

På kvällen hade vi olika förslag på aktiviteter, men till sist förstod vi att en lugn hemmakväll var vad vi helst ville ha :) Pratade och såg film. Forgetting Sarah Marshall. Vilket snusk! Fick hålla för ögonen ett antal gånger men den tog sig mot slutet iaf ;)

Söndagen vaknade jag rätt tidigt, men låg kvar i varma sängen (fy vad kall lägenheten var!) och läste i mina anteckningar. Har ju tenta nästa måndag så det gäller att börja i tid. Halvsov och läste om vartannat. Tillslut vaknade M halv tolv! Fikade och sen kom M:s kompis med hennes hund som vi skulle ta hand om under dagen.

Svullo heter han och är en blandning mellan golden och new foundland. Som en gigantiskt golden kan man säga! Ett och ett halvt år gammal och med en döv matte. Inte så lätt att försöka "prata" med honom som jag brukar göra med Epoxy :p Vi gick runt i Wadköping och tittade på gamla byggnader och muséer. Spännande! På hemväg gick vi förbi en lekpark, och Svullo blev som galen! Kastade sig hit och dit, sprang i cirklar och plaskade runt i en vattenpöl. Ni kan ju tänka er hur smutsig han blev! Om ni inte kan det så kommer här en bild som förtydligande ;)

Hem och duschade hunden. Sen kom syrrans pojkvän J till oss. Snackade ett tag, sen packade jag ihop mina grejor. Fick skjuts av J till stationen, M cyklade. Efter att ha bokat tågbiljett gick vi på café och fikade innan jag skulle åka. Tack syster för en härlig helg tillsammans! Nästa gång får du/ni hälsa på här ;)



Kommentarer
Postat av: Inger

Vad fin du är!

En riktig stadsbrud:)

2009-10-21 @ 13:33:55
Postat av: Sofie

Inger <- Tack! Haha, då kanske jag passar in bättre i stan nu då ;) T som inte trodde jag kunde passa i sånt eftersom jag "är en friluftstjej" tappade nästan hakan ;)

2009-10-21 @ 15:42:16
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: tilda

söt du är! och vilken fin blogg du har :)

2009-10-28 @ 19:45:53
URL: http://tildaselskog.blogg.se/
Postat av: tilda

tur att du blir glad! :)

fortsätt skriva bara :)

2009-10-29 @ 15:22:12
URL: http://tildaselskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0