What a day

Jamenjorå, kan säga att vaccineringen känns idag!

Dagen började med försovning. Sov lite dåligt då armen ömmade, sen lyckades jag vakna tio i åtta. Laborationen började kvart över.. Så det blev ingen frukost, utan ut med hunden på en gång och ett päron i handen.

Kände mig väldigt ofokuserad när jag väl kom fram till skolan. Vi hade olika fall som handlade om djur som drabbats av löss, loppor, kvalster osv. Skönt att labben var kort iaf..

Efteråt följde jag med några kursare på Veterinärmötet. En årligen återkommande kongress för alla veterinärer, där det hålls seminarier och föreläsningar. Veterinärstudenter går in gratis. Fast det intressanta för oss (nu de första åren) är den massiva anstormning av veterinärrelaterade företag som visar upp sina produkter, allt från läkemedel och vacciner till tandstensborttagning och hundmat, till avancerade maskiner som mätar hormoner i blodet. Och så vidare..

Förutom att det är sjukt intressant att höra dem prata om deras produkter, så får man MASSOR med gratisprylar. Kunde knappt få med mig allt på cykeln hem :p När T kom hem vände vi den stora väskan uppåned för att kolla in alltihop:

Pennor, block, en badboll, två reflexvästar, en massa spännande broschyrer, en burk Plaque Off, tre omgångar schampo för känsliga hundar, tassalva, öronrengöring, en smoothie, en kasse med bakteriemotiv, en väska med parasitmotiv, hundfoder som är bra för tänderna, fodertillskott för leder, en tandborste, ett bokmärke, en kylskåpsmagnet, post-it lappar, en isskrapa, en burk mintpastiller, massa godis, frukt och zinksalva.

Blandad kompott helt enkelt!

Tyvärr kände jag på en gång när jag kom hem att värken i min arm spridit sig till resten av kroppen. Huvudvärk och alldeles stel. Var riktigt jobbigt att gå ut med hunden. Åt lite när jag kom in och gick sedan raka vägen in till sängen. Försökte läsa lite men jag somnade. Vaknade inte förrän älskling kom hem vid fem..

Dumma vaccin, jag som inte varit sjuk på hela hösten, och så ska man behöva bli det av vaccinet! Usch. Tur att vi bara har en laboration kl 13 imorrn, sen är det helg :) Vi har inget planerat förutom att spåra med grannen och dobermannen på söndag. Så resten av tiden blir det förmodligen sängläge tillsammans med plugget. Kul! :p





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0