Våga klaga

Ibland lönar det sig faktiskt att vara en gnällspik!

Under flera månaders tid har vi märkt att det tar lång tid för vattnet att bli ordentligt varmt, som när man ska diska eller duscha. Har också tyckt att det är dåligt tryck ur kranarna, men antagit att det var på grund av att vi bor så högt upp.

Men förra helgen fick vi nog! T hade igång duschen på högsta tryck och varmaste temperatur. Efter 30 minuter gav han upp - det blev aldrig mer än lite ljummet. Så vi skickade in en felanmälan till hyresbolaget.

I fredags knackade det på dörren. Två rörmokare kom in. De undersökte ledningarna både i köket och på toan men kunde inte hitta något fel. Det tyckte de var mycket konstigt, för det skulle betyda att alla andra i huset och ev. i husen runtomkring skulle ha samma problem. Vi var de ENDA som klagat. Som rörmokaren så fint uttryckte det: Ni är kanske de enda gnällspikarna här.

Det kändes väl inte så värst kul att höra. De kunde hursomhelst inte göra något mer, men sa att de skulle försöka kolla upp ifall någon kanske hade kopplat in en tvättmaskin fel eller så. Jag kände mig verkligen som en jobbig människa.

Imorse fick jag dock upprättelse. Träffade samma rörmokare utanför huset när jag var på väg till skolan. De frågade ifall jag märkt någon skillnad. VVS-pumpen som pumpar varmvatten till hela huset stod nämligen helt stilla, vilket de nu hade åtgärdat.

Kan ni tänka er, att vi var de enda som upptäckte ett sådant stort fel och faktiskt sa till. Hur länge kunde pumpen ha stått stilla innan någon annan upptäckt det?!

poängen med detta är: nöj er inte med mindre än att allt känns bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0