Djungel

Nu vet vi vad temat för Återbjudningen är. Amöborna kom nämligen in på en föreläsning idag och sjöng "Mitt I Djungeln" för oss. Och delade ut ett reklamblad där det stod något om att det är en djungel där ute.

Så då återstår bara att klura ut en riktigt bra utstyrsel. Med djungel-feeling. Några tips kanske? ;) Jag hoppas att kära pyssel-moster vill hjälpa mig lite också, ska slå en signal till henne senare..

Annat som snurrar i mitt huvud just nu är sådant som måste ändras på härhemma, nu när vi har en kvalsterallergiker i familjen. Till exempel inhandla hundbalsam och nya städgrejor. Finns ju dammsugare med speciella filter som inte ska släppa ut lika mycket damm. Sen funderar jag på att köpa en ny mopp som man kan använda torr, istället för att dammsuga

Vi måste snarast fixa en grind av något slag att sätta mellan sovrum och vardagsrum. Epoxy får ju inte längre sova i vårt sovrum. De två senaste nätterna har vi alltså fått stänga ut honom, vilket känns otroligt hemskt att göra då han sovit hos oss ända sen han var valp

Dessutom är vi vana att halvt lyssna på honom i sömnen ifall något händer. Hans första två år har ju inte direkt varit händelselösa om vi säger så. Därför skulle det kännas bättre om han ligger bakom en grind istället för bakom dörren. Hoppas vi hittar en bra lösning!

Soffan ska dammas ordentligt också. Kan hända att vi skulle behöva byta ut den mot en skinnsoffa, men det känns inte kul. Vi älskar vår fina soffa, den är lagom stor, skön att både sitta och sova i. Slittålig och smuts syns inte. Det blir något att fundera på...

  

Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Ja,nu vet du temat i alla fall.Du kanske kan ha ideér från din tid i Sydafrika. Kanske köpa en apa (ej levande)och sätta på axeln. Nynna "Jag kungen är över alla här"!!! Klokt att ta M till hjälp. Ni får träffas för brainstorm först.När går festen av stapeln?

Jobbigt med Epoxy, men nu vet du i alla fall. Ni kommer att ha den mest välstädade lägenheten i stan.

Ha en skön helg.Kram.

2009-11-13 @ 09:17:28
Postat av: Sofie

Mormor <- Jo moster ska hjälpa mig :) Festen är den 27 november, så det är om två veckor. Får sätta igång efter tentan :) Ja det är jätteskönt att veta! Just nu är den inte välstädad, eftersom vi inte törs dammsuga :p Men vi får köpa bättre grejor i helgen om vi hinner.

Ha en bra helg du med! Kramar

2009-11-13 @ 12:36:01
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0