Med blandade känslor

Det har hänt massor med saker sen sist jag skrev. Ni anar inte hur många gånger jag har börjat skriva på ett inlägg men sedan inte orkat göra det färdigt. Ska göra ett sista försök ikväll..:)

Valborg
Fem underbara dagar i solen! Valborgsmässoafton var en upplevelse, även om jag hade läst innan om de 100 000 människor som rör sig i Uppsala denna dag, så blev jag lite chockad. Folk överallt! Började med forsränning på förmiddagen med folk ur klassen. Drog vidare till Ekonomikumparken, där varenda gräsplätt var täckt med filtar & studenter. Satt där i solen och njöt, bjöd bort min limekaka som var otroligt god - vilket även alla klasskamrater tyckte ;) Grillning på kvällen och sedan kom älskling och tittade förbi.
Fredagen spenderade jag och ett antal andra tjejer ur klassen på en strand vid Mälaren (där jag & T varit med Epoxy förut). Denna gång bjöd jag på fruktsallad med glass och vaniljvisp, vilket även det blev uppskattat.
På söndagen åkte jag, T & L ut till gården för att rida. Red ut tillsammans med en av döttrarna som visade oss en superfin ridväg, väldigt omväxlande med vackra miljöer. Vi var ute runt 2 timmar!  

Efter det blev jag sjuk. Samtidigt hade vi värsta tentapluggningen, vilket som väntat inte gick särskilt bra. Skulle nog ha läst på lite på helgen istället. Så gick de första dagarna på veckan, blandat plugg & sömn.

Besök
onsdagkväll kom Tobias faster hit med flyget hemifrån. Härligt med besök! :)
Torsdagen var inläsningsdag så jag satt på skolan och pluggade. Faster E var hemma med Epoxy. Hade tvättid på kvällen - skönt med hjälp! Mellan maskinerna blev jag förhörd av E, vilket var riktigt välbehövligt. Skulle vilja ha sådan hjälp jämt egentligen! Kul att hon var intresserad av det jag läste dessutom ;) På kvällen hade vi agility, men Epoxy hade problem med koncentrationen pga hans hemska klåda.. :( 
Fredagen var tentadagen. Gick väl hyfsat men det kändes att jag egentligen läst på alldeles för lite, även om jag tror att jag klarade tentan. Måste nog ta med mig fysiologiboken hem i sommar och komma i kapp med allt jag bara flutit igenom i vår...
Efter att jag var färdig åkte jag och E in på stan för en hel massa shopping. När T slutat jobba kom han in till stan han med och handlade lite. Sedan åkte vi hem och lagade sen (men god) middag. Satt och pratade och hade trevligt långt in på kvällen!
Lördagen ägnade vi på Gränby centrum och ännu mer shopping. Kunde inte låta bli att handla lite kläder inför sommaren :p På kvällen åkte vi in till centrum då E skulle bjuda oss på middag. Tyvärr så blev min mobiltelefon stulen på bussen så mitt humör var inte riktigt på topp...

Söndagen åkte vi på utflykt och vandrade i naturreservatet bortanför brukshundsklubben. Otroligt vackert! Epoxy tog sig dessutom en simtur i ån ;) Var ute länge, och precis när vi hade klivit in i bilen började det spöregna! När vi kom tillbaka var det dags för T att skjutsa E tillbaka till flyget och hemresan.

TACK för dagarna vi har fått tillsammans! Det har varit fantastiskt trevligt och jag hoppas det blir fler besök framöver! ;D

Denna vecka
Idag hade vi introduktion på den sista delkursen, Immunologi. Intressant ämne, men kort kurs så tentan är bara några veckor bort. Bäst att börja läsa redan nu i nya boken! Var också hos veterinären idag. Om två veckor ska vi äntligen få göra pricktestet - hoppas innerligt att det ger resultat!
I veckan ska vi öva inför vårt spex den 18 maj. Jag har en liten roll som jag måste lära mig. Svårast blir att prata med "Lidingö-dialekt" som mina rollfigur gör. Får väl se om jag lyckas, vackert lär det dock inte bli :p
Just de, en till grej. Igår var jag ute och sprang för första gången på flera år! Riktigt härligt. Ska springa Vårruset den 1 juni med några tjejer ur klassen så det är väl bäst man försöker komma i form. Så mycket man nu hinner på 3 veckor. Kan lova att jag har ordentlig träningsvärk idag iaf!

Nu ska jag försöka få älskling att lägga sig i sängen och snarka istället för i soffan som nu :p sedan ska jag lägga mig jag också och läsa i min nya immunologibok. Dags att bli pluggis! :p


Jag beundrar mitt nya vackra halsband ;)

Kommentarer
Postat av: Linnea och Filip

låter som du har haft fullt upp. Jag har en nyhet att avslöja, men jag kan inte skriva den här. Du är ju aldrig inne på msn längre :) kram

2009-05-12 @ 09:44:11
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja det var på tiden att du skriver lite. Det har varit tomt här ett bra tag och ingen mobil har du. Tänk vad tiden går fort. Kom att tänka på förra sommaren när du fick antagningsbeskedet. Vad vi skrek:)...vilken glädjechock. Nu har du snart klarat av första året!

2009-05-12 @ 13:07:17
Postat av: Mormor Ulla

Hej du!

Nu får jag förklaringen till varför det varit så tyst från dig. Synd det med mobilen. Om du varit uppe i norr o tappat den hade nog chansen varit större att du fått den tillbaka...kanske!Nu längtar jag efter dig och ditt sommarlov. Bra kämpat, ett år har gått fort.Kram till dig o T.

2009-05-12 @ 14:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0