Sömnproblem?

Köp Veterinary Immunology av Tizard. Får mig att somna som ett barn varenda gång jag öppnar den! Kanske beror på att man börjar vara rätt less på skolan nu. Bara en ynka vecka kvar. Hur ska jag lyckas hålla uppe motivationen till att plugga? Skulle vara surt att misslyckas på denna sista tenta. Nåväl, imorgon ska jag och några tappra själar träffas hemma hos kursare K och förhoppningsvis plugga duktigt tillsammans. Tror att de är duktiga och amitiösa studenter så jag kanske kan smittas av deras (eventuella) entusiasm över:

IgM, IgG, IgA, IgE, IgD, CDR, TCR, CD3, CD4, MHC klass 1 & 2, CD8, CD1, CD80/86, CD28, CD40, CD40L, Fas, FasL, ICAM, TLR, PRM, NOD-LR, IL-1, IL-2, IL4, IL-5, IL-6, IL-8, IL-10, IL-12, IL-17, TNF alfa/beta, IFN alfa/beta/gamma, TGF-beta, Th-1, Th-2, Th-17, CTL, DC-celler, NK-celler
etc. etc.

Jag skojar inte. Detta är ett urval av alla förkortningar som står med i våra "Specifika mål - Den studerande skall kunna:". Märk väl att denna delkurs är endast några veckor lång! Är det ens möjligt att hinna trycka in allt detta?! I våra stackars överarbetade hjärnor som bara vill ha en lugn sommar, utan något som helst nytt att lära sig. Wish me luck!

Efter viss efterfrågan (mor) på spexbilder kommer här ett par stycken. Lite mörka men jag är med iaf ;)


Jag spelade fusknollan Filip Eusin med hans tre småhundar 


Harry Potter & hans vänner försöker smita förbi den onde Peijler och hans
vilda metabolismövningar - jag spelar citronsyracykeln med en citron


Sången om Anna Berg - vår älskade lärare under rörelseapparaten


Jaha, nu ville inte blogg.se att jag skulle ladda upp några fler bilder. Hum, ska försöka igen senare.. 

Kommentarer
Postat av: Kickan

Aha, så pass :D Då får vi leka nåndag tycker jag ;D

Jadå, det tycker jag låter kalas.. Skulle vara kul hur ni har det där :) kramar

2009-05-22 @ 11:31:01
URL: http://xsvanberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0