Irriterad!

Åh vad irriterande det är att vänta på folk som aldrig kommer!

Dagen började dåligt, vi skulle ha frågastund inför tentan imorse men det hade bara kommit in två frågor (vilket iofs inte är så konstigt då folk inte hunnit börja plugga inför fysiologitentan än). Så vi var klara på en kvart. Värt?! Jag hade såklart inte med mig några papper så jag kunde inte stanna kvar och plugga.

Cyklade hem igen och började storstäda inför lägenhetsbesiktningen 13.30. Var klar vid 12, åt lunch och satte mig för att plugga innan de skulle komma. Kunde dock inte koncentrera mig och måste tydligen ha varit jättetrött för jag somnade sittandes med boken i knät! Vaknade just innan halv. Och började vänta. Väntade. Väntade. Tio i två ringde jag hyresbolaget, men det var lång kö så jag lade på. Väntade. Väntade. Kvart över två var jag irriterad över förseningen och ringde igen. Nu kom jag fram på en gång. Och vad säger hon?!

Vi kan inte komma idag, och vi hade fel telefonnummer så vi kunde inte ringa och meddela er.

VA?! Ska det vara så svårt att ta reda på ett nummer?? Har dom hört talas om Hitta.se?? ÅH vad irriterad jag blev! Det kunde ju lika gärna ha varit Tobias som tagit ledigt från jobbet för att vara med på besiktningen. Och så ids dom inte ta reda på vårt nummer och ringa!!! AAARGH!



Tyvärr är jag alldeles för snäll för att säga vad jag egentligen tycker. Så jag frågade bara när dom skulle komma. Men det visste hon inte heller! De skulle ringa på torsdag igen. Alltså kommer vi inte få lägenheten besiktigad innan helgen, vilket betyder att vi inte kommer att få depositionen från kvinnan vi hyrde lägenheten i andra hand av. Pengar som vi är i stort behov av just nu! Åååhh det här gör mig tokig! All tid jag har lagt ned på städning istället för plugg.

Efter samtalet bestämde jag mig för att cykla en sväng med hunden - var för irriterad för att kunna plugga. När jag kom ut i solskenet kändes allt så mycket bättre! Vilket underbart vårväder det är! Snön har smält på cykelvägarna. Cyklade längs med stora vägen, nedförsbacke och solen i ansiktet. Epoxy hade jag lös. Blev så varmt att jag fick ta av mig vantarna och öppna jackan. Häärliga vår!

Efter ett antal kilometer svängde jag av in i skogen, på ett elljusspår där jag har cyklat förut. Var lite snöslask kvar där så jag kunde inte cykla så fort. Kom ikapp en stavgående kvinna som gick så fort att vi hamnade jämsides. Till slut kunde inte Epoxy hålla sig utan gick fram och nosade lite på henne. Hör och häpna, hon blev jätteglad! Hon berättade att hon haft schäfrar, en riesenschnauzer och senast två dvärgschnauzrar. Hennes man var föredetta bruksinstruktör. Jag hoppade av cykeln och gick bredvid och pratade med henne hela elljusspåret fram till Gottsundagipen där våra vägar skiljdes åt. Hon tackade så mycket för sällskapet och önskade oss lycka till med Epoxy i framtiden.

Det var så kul att träffa någon som gillar hundar! Här på Gottsunda bor det mest invandrare, och jag brukar inte vara fördomsfull - men de flesta härikring är väldigt rädda för hundar. Man märker verkligen skillnad på om man möter svenskar eller invandrare. Utländska barn brukar skrika och springa iväg när de ser Epoxy, medan svenska barn antingen ignorerar honom eller vill komma och klappa. Det måste ha att göra med traditionen, i många andra länder har man ju inte hundar som husdjur som här i Sverige.

Nä nu ska jag verkligen försöka ta tag i pluggandet - tänk att ännu en dag har gått utan att jag har kommit någon vart! SUCK! Det gick iaf väldigt bra på preparatförhöret igår, fick 19,5 av 20 rätt. Som jag trodde var de väldigt snälla, preparaten var superfina och tydliga.

Håll tummarna för att jag lyckas ta mig i kragen och plugga ikväll!




Ps. Gick förbi centrum och köpte en glass på vägen hem för att fira vårens ankomst.
Det blev en Cornetto Lemon. Mums! :)

Kommentarer
Postat av: Inger

Se det positiva: Du fick det fint och städat i lägenheten och så fick du en skön liten tupplur. Kram

2009-03-18 @ 14:22:16
Postat av: Lillasyster

Hmm, du skulle bara veta hur ÖBO är, de kom in helt plötsligt medan jag fortfarande var i sängen. Visste inte ens att de skulle komma. mamma berättat det ;p var glad över att lägenheten iaf är städad förhoppningsvis fram tills besiktningen väl blir av ;)

2009-03-18 @ 17:37:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0