Smärta

Besvikelsen är stor. Imorse när jag vaknade var jag alldeles hes. Under dagen har det onda i min hals tilltagit, och nu känner jag mig riktigt hängig, trots att jag sovit flera gånger idag. Gick inget vidare att jobba idag heller, huvudet hängde inte riktigt med i svängarna. Usch! Hade tänkt packa mina grejor ikväll, åka upp till älskling och sedan åka till Hemavan imorrn. Nu blir det inte riktigt så, måste försöka pigga på mig lite först.

Oroar mig för lille Robin också, vår söta fågel har fått svårt att kraxa och idag hittade jag orsaken. På ena sidan halsen är dunet borta, jag gissar att det har hänt då h*n sticker ut huvudet genom gallret i buren. Robin är iaf pigg ändå. Nu har h*n lärt sig äta maskar från marken. Minsta lillasystern plockade jordgubbar idag, sa åt henne att ge Robin en. H*n ville inte ta den själv, men efter att Lollo gett en smakbit blev Robin som tokig och försökte plocka upp den. Med resultatet att jordgubben fastnade i gapet. Haha, vi fick hjälpa loss den och sedan gick det bra! Robin kan också flyga små sträckor, och har börjat tycka om att bada. H*n växer! :D

Igårkväll efter jobbet var jag förbi Ida & Ante som var barnvakt. Lillpojken på 1,5 år fick ögon stora som tefat när jag kom dit. Han hämtade sig aldrig från chocken, jag vet inte riktigt vad jag gjorde :p När ungarna sov sött, tog jag fram tandskrapan och rengjorde Aeros tänder. Bra med träning för mig inför mitt framtida yrke, och bra för honom att få vita och tandstensfria tänder. Han var en utmärkt patient, till och med duktigare än Epoxy. Vilket iofs inte är så konstigt eftersom Epoxy jämt förväntar sig nåt jobbigt när jag är och grejar med honom (vilket ju är varenda dag). Sen fick jag ungefär världens gulligaste present! TACK så mycket för den! Som sagt, vänskapen den står fast vad som än händer :D Syrran grät när jag kom hem och visade den! Pappa också nästan. Till sist drog vi raggen i Gunnarn och pratade en massa. Skönt att få höra någon annans åsikter ibland, så man inte trasslar in sig så mycket i sina egna :p 

Idag kom syrrans pojkväns föräldrar hit på besök. Döva båda två, precis som deras son. Första gången vi träffas och ändå fick jag en jättekram, det bådar ju gott! ;) Känner mig bara mycket osocial som bara ligger i sängen (med min dator). De åker igen imorrn, så jag hoppas att det känns bättre i kroppen då. Brukar ju vara värst när förkylningen bryter ut... Vi har ätit grillat idag och sedan åkte de iväg på en rundtur runt byn med pappa som guide ;)

Ska avsluta med några bilder från lydnadstävlingen i onsdags...


Platsliggning - gick verkligen jättebra


Försöker kyla ned honom inför tävlandet


Apportering - 10:a, liksom hoppet. Resten gick inget vidare ;(


Kommentarer
Postat av: Kickan

Hah, nej det gör jag inte ^^ Morgonen va vräng, sen blev det bättre och efter lunchen blev det bajset. Men nu är det bra igen. Jag har humör, det ska gudarna veta :P

2009-07-19 @ 23:15:11
URL: http://xsvanberg.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag tror tyvärr vi inte kommer att åka förbi sthlm/uppsala påvår semester, har ändrat våra planer lite... vi åker till Norge och sedan till Falun och hälsar på min syster och hennes familj, för att inte behöva åka bil varje dag på vår resa...

2009-07-27 @ 20:47:02
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0