IKEA & mys

Prommis imorse med älsklingen och hunden. Blev därefter så fruktansvärt sugen på att shoppa så vi drog in på boländerna, vi bestämde oss för att inhandla den där skohyllan som vi verkligen saknar. Efter att ha plöjt igenom de flesta möjliga butiker utan skohylle-lycka (enligt T) hamnade vi till slut på IKEA och köpte lite annat istället ;p Åt supergod lunch, kikärtsröra med yoghurt & vitlöksbröd, det skulle jag vilja laga hemma nån gång! Någon skohylla blev det däremot inte. Suck suck. Och den smarta köksrelingen var liite för lång. Men vi hittade iaf ett golv till vår fina inglasade balkong, betong är ju inte så trevligt att sätta fötterna på. Så vi ska mäta här hemma, åka tillbaka någon och inhandla golvet. Ska bli så skönt när det blir varmare ute då vi kan börja sitta och äta frukost där. Eftersom vi bor på sjätte och högsta våningen är det ingen som kan glo på oss ;p
När vi kom hem åkte T och hyrde film medan jag gick förbi mosters café och drack saft med en chokladboll till. Pratade lite gamla minnen, tex om när jag svimmade av att min lilla kusin råkade utlösa näsblod på mig. Jag var kanske nio år den gången men jag svimmar fortfarande. Pga min stora rädsla för att göra illa mig händer detta lyckligtvis mycket sällan. I somras lyckades jag dock skära mig lite i tummen då ett glas gick sönder under disken. Svartnade direkt då jag såg blodet, var tvungen att ligga på golvet i säkert 20 minuter innan det gick över. Det pinsamma var att jag ringde älsklingen som blev jätteorolig och kom hem och upptäckte mitt lilla skärsår, haha. Jag erkänner, jag är en mes! När det gäller andras blod, sår och diverse skador är jag däremot helt fascinerad, konstigt nog. Kan tycka det är spännande med program som Scarred, medan älskling inte kan titta. Så det lär inte bli några problem att skära i hundar framöver! Är dock lite oroad för hur det blir om jag blir biten... men det ger sig nog :) 
Annars har jag gråtit i två timmar ikväll. Filmen vi såg var nämligen PS I Love You, som handlar om en ung kvinna som bearbetar sin sorg efter sin avlidne make. Var så länge sen jag såg en "tjejfilm", kanske därför jag reagerade så starkt ;p Nu ska vi sova, upp imorrn till kyrkan! Riktigt rolig kille som ska tala så det blir nog bra :)

Sov gott, dröm sött 

Kommentarer
Postat av: syster

Sofie! Har du sett the notebook - jag sökte dig och fann mitt hjärta? det är en otroligt fin film, jag gråter mer och mer för varje gång jag ser på den. Tobias kommer garanterat att bli tårögd ;)

2009-01-30 @ 15:44:27
Postat av: Sofie

Syster - ja vi har sett den, den var jättefin och jag grät såklart massor men Tobias blinkade inte ens, haha :p

2009-01-30 @ 15:53:34
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0