Utmattad

Det har varit en lång och jobbig vecka. Trots att det självklart är huur intressant som helst det vi håller på med nu, nämligen reproduktionsorganen - så är det så mycket nytt att det tar hårt. Att vara koncentrerad så länge. Jag har aldrig varit så nära att somna i skolan som igår på sista föreläsningen. Allvarligt, jag började drömma - samtidigt som jag hörde vad läraren sa och med halva ögat tittade på powerpoint-bilden!

Imorse kunde jag dessutom inte somna om efter att Tobias hade åkt på jobbet. Låg och blundade i sängen i kanske en halvtimme men efter sju orkade jag inte längre utan klev upp. Det värsta med att vara uppe tidigt är att behöva gå ut med hunden medan det är mörkt ute. Jag gillar det inte helt enkelt!

Tyvärr så missade jag föreläsningen imorse om dräktighet och placenta eftersom jag hade en läkartid. Slutade med att jag fick recept på antibiotika som jag ska äta i minst TRE månader! Plus att jag inte får äta nåt med kalcium 3 timmar före/efter jag ska ta dom där jättekapslarna. Och helst inte så mycket mellan heller. Suuck.. Men hoppas allt blir bra iaf!

-Här går allt i svart
-Han är snarare gulbrun

Lyssnar på Lejonkungen samtidigt som jag skriver. Kom på att jag faktiskt inte har nämnt något om citatet jag har i headern. Det är ju självklart från denna underbara Disneyfilm som jag fullkomligt älskar. Kanske är lite pinsamt att säga men det är fortfarande den bästa film jag sett, såväl som det är den film jag ALDRIG tröttnar på att se. Har en stor affisch från filmen som jag länge haft över min säng (inte nu längre iofs, tror inte Tobias skulle uppskatta det ;p) Allt började 1994, jag var sju år gammal. Pappa kom hem en dag från jobbet och var så hemlighetsfull. Han hade köpt en present till oss, trots att ingen fyllde år! Det var alltså Lejonkungen, som var alldeles nyutkommen. Jag blev så oerhört lycklig och såg filmen om och om igen, oftast flera gånger om dagen. Sjöng med i sångerna, grät såklart varenda gång Mufasa dog. Sen så var jag helt såld på vuxna Simbas röst. För ett antal år sedan var jag och lyssnade på Frank Ådahl som gör rösten. Tycker fortfarande att den är riktigt sexig! ;) Lyssna på 5.50:



Men nu var det några år sedan jag såg den sist. Har faktiskt inte filmen på DVD, så jag tänkte beställa den nån gång framöver och se den igen, bara för att den är så underbar! Någon som håller med? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0