Helgen

Idag började vi på ett nytt avsnitt i skolan, nämligen digestion.  Efter lunch var det schemalagt självständig dissektion av räv, för att uppfriska minnet sen i höstas. Dock drog förmiddagens föreläsning över och när jag var hemma var klockan redan mycket. Gick ut med hunden i det underbara vädret, blev ute längre än jag tänkt då vi träffade på en matte till en liten blandrashane som ville låta våra hundar leka. När jag kom in var klockan halv två och jag hade inte ens ätit lunch! Med tanke på att dissektionen var till kl 15 och de andra antagligen ville hem tidigt så struntade jag i dissektionen. Städade lägenheten istället. Kanske kommer tidigare på måndag istället och dissekerar, ifall jag är riktigt duktig :p

Det där hundmötet gick väl sådär. Lille hunden försökte verkligen uppfostra Epoxy, som bara vill jucka på alla hundar han träffar. Till slut tjöt Epoxy till, jag vet inte riktigt vad som hände men han blev sur och flög på lille hunden. Allt var över på ett par sekunder, men sen ville såklart inte den lille hunden vara i närheten av Epoxy mer. Suck, jag skulle önska att Epoxy fick träffa nån riktigt tuff tik nån gång som kunde ingjuta respekt i honom - utan att det blir slagsmål. Epoxy lägger sig aldrig numera. Han har blivit en riktigt testosteronstinn grabb som mest vill slicka på kiss när vi är ute. Men nu ikväll kom det konstigaste av allt - han försökte jucka på oss! Så otroligt konstigt, jag känner verkligen inte igen honom som han varit de senaste veckorna. Är det hormonerna som gör honom knäpp eller vad? Kanske man borde fundera på kastrering ändå...

Annars så har jag spelat lite Lips och ätit semlor ikväll. Pratade med min kära vän L idag, och fick höra att några vänner är på väg hit till Uppsala! Så dom ska vi allt träffa i helgen. Men imorrn är dagen vigd åt min älskade mormor. Som jag har längtat! :D Även fina I ringde ikväll, de har varit och hämtat sin nya underbara lilla valp idag! Åh, jag önskar att jag var hemma just nu så jag kunde få komma och lukta på den lille. Måste vänta ända till påsk :/

L - det var så kul att prata med dig, jag saknar dig massor, synd att du inte kunde följa med hit i helgen!
I - tusen lyckönskningar till er, kommer följa bloggen som besatt ;p

Trevlig helg på er!
/Sofie

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej!

Du vet inte om det är mycket löptikar runt er? Då kan dom ju få bakslag... låter ju inte så bra om han ska vara så dominant...Kram

2009-02-21 @ 13:00:22
URL: http://lifiwestberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0