Fira tenta

Idag innan dissektionen fick vi igen våra CNS/osteologi/endokrina organ-tenta. Det hade gått bra, jag var godkänd som förväntat. Det var ju ett ganska litet område, om man jämför med bimedicinska tentan innan jul. Men man blir såklart alltid väldigt lättad när ännu en tenta är avklarad. Än har jag inte nehövt göra om någon tenta, och jag hoppas att jag inte behöver göra det heller. Vi har tillräckligt fullt upp, att gå 8-16 varenda dag och komma hem och försöka plugga tar på krafterna. Tänk då att behöva läsa ett helt annat avsnitt SAMTIDIGT! Usch, nä då är det stor risk att man hamnar långt efter. För att fira den klarade tentan åt vi lite glass med hemmagjord chokladsås. Mums!  

En annan sak är att jag längtar hem. Igår ringde först pappa och sedan farmor. Sen pratade jag med kära vännen I. Då kändes det som att jag hellre hade varit hemma, där det är riktig vinter. Idag hade vi iofs fint väder här i Uppsala, klart och kallt. Som min vän L sa - sportlovsväder, så man bara vill vara ute i solen och dricka varm choklad. Och doppa farmors hembakta tunnbröd, ååh vad gott det skulle vara! VARFÖR får inte vi något sportlov?! Jaja, tur att mormor ska hit snart, sen efter att hon har åkt kommer mamma och pappa. Nog för att dom bara ska göra ett kort stopp och sedan fortsätta till lillasyster i Örebro men ändå! På påsk ska jag iaf hem, vi har 12 dagars lov och jag hoppas att jag kan få praktisera hos nya veterinärerna därhemma. Kanske man kan få jobba där i sommar isf? :D

Nu är det Cesar, Mannen som talar med hundar, på fyra plus. Yey!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tycker att du minsann ska följa med mamma och pappa till örebro och överraska mig? lillasyster saknar storasyster! :(



Det är underbart väder här i örebro, men det får mig bara att längta hem. minns inte när jag sist såg en blå himmel här. verkligen sportlovsväder. varm choklad och renklämma i slalombacken, åhh!

2009-02-10 @ 16:15:08
Postat av: Storasyster

Jaså de tycker du? :) De hade såklart varit jättekul men jag ska servera på en stor middag på lördagkvällen.. Bindande anmälan tyvärr!

Oh ja, det skulle vara supergott! Tror jag ska köpa lite ren-mjukost på tub ;)

2009-02-10 @ 20:53:05
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0